platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
K3 Travel förvärvar Blick Möteskonsult

Örebroföretaget K3 Travel har köpt eventbolaget Blick Möteskonsult i Stockholm. Blick blir ett självständigt dotterbolag.

Blick Möteskonsult producerar och projektleder events och möten i Sverige och utomlands. Företaget har åtta anställda, omsätter cirka 17 miljoner kronor per år och har varit verksamt i 24 år.

K3 Travel är en affärsresebyrå som sedan 25 år även driver Hotel Express i Sverige. Företaget har 20 anställda och omsätter cirka 17 miljoner kronor per år.

Peter Kristoffersson är vd för K3 Travel. Enligt honom ligger Blicks styrka i genomförandet. Idag hjälper de många stora kända svenska och internationella bolag att skapa och genomföra både interna och kundorienterade möten samt evenemang.

– Med tusentals genomförda arrangemang har de en stark kompetens om hur möten bäst genomförs mellan människor. Vår gemensamma ambition är att Blick ska växa genom både befintliga och nya kunder, säger Peter Kristoffersson.

– Vi har fokus på den personliga relationen. I våra uppdrag lägger vi stor vikt vid bra logistik, ett välkomnande värdskap och säkerhet kring arrangemanget. Frågor om hållbarhet, affärsetik och ansvar är en naturlig del i vårt sätt att tänka och agera, säger Maud Wirén, vd för Blick Möteskonsult.

Genom affären utvidgar Blick också sin närvaro i Örebro.

– Vi ser även möjligheten att på sikt växa genom att finnas på Stockholmsmarknaden, säger Peter Kristoffersson.

Företagen ska drivas självständigt, men förhoppningen är att på sikt kunna hjälpa varandra med allt från specialistkompetens till att öppna dörrar till nya affärer.

Ambitionen för båda verksamheterna är att fördubbla respektive bolags omsättning inom de närmaste åren.