platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
K3 Travel förvärvar Blick Möteskonsult

Örebroföretaget K3 Travel har köpt eventbolaget Blick Möteskonsult i Stockholm. Blick blir ett självständigt dotterbolag.

Blick Möteskonsult producerar och projektleder events och möten i Sverige och utomlands. Företaget har åtta anställda, omsätter cirka 17 miljoner kronor per år och har varit verksamt i 24 år.

K3 Travel är en affärsresebyrå som sedan 25 år även driver Hotel Express i Sverige. Företaget har 20 anställda och omsätter cirka 17 miljoner kronor per år.

Peter Kristoffersson är vd för K3 Travel. Enligt honom ligger Blicks styrka i genomförandet. Idag hjälper de många stora kända svenska och internationella bolag att skapa och genomföra både interna och kundorienterade möten samt evenemang.

– Med tusentals genomförda arrangemang har de en stark kompetens om hur möten bäst genomförs mellan människor. Vår gemensamma ambition är att Blick ska växa genom både befintliga och nya kunder, säger Peter Kristoffersson.

– Vi har fokus på den personliga relationen. I våra uppdrag lägger vi stor vikt vid bra logistik, ett välkomnande värdskap och säkerhet kring arrangemanget. Frågor om hållbarhet, affärsetik och ansvar är en naturlig del i vårt sätt att tänka och agera, säger Maud Wirén, vd för Blick Möteskonsult.

Genom affären utvidgar Blick också sin närvaro i Örebro.

– Vi ser även möjligheten att på sikt växa genom att finnas på Stockholmsmarknaden, säger Peter Kristoffersson.

Företagen ska drivas självständigt, men förhoppningen är att på sikt kunna hjälpa varandra med allt från specialistkompetens till att öppna dörrar till nya affärer.

Ambitionen för båda verksamheterna är att fördubbla respektive bolags omsättning inom de närmaste åren.