platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
K3 Travel förvärvar Blick Möteskonsult

Örebroföretaget K3 Travel har köpt eventbolaget Blick Möteskonsult i Stockholm. Blick blir ett självständigt dotterbolag.

Blick Möteskonsult producerar och projektleder events och möten i Sverige och utomlands. Företaget har åtta anställda, omsätter cirka 17 miljoner kronor per år och har varit verksamt i 24 år.

K3 Travel är en affärsresebyrå som sedan 25 år även driver Hotel Express i Sverige. Företaget har 20 anställda och omsätter cirka 17 miljoner kronor per år.

Peter Kristoffersson är vd för K3 Travel. Enligt honom ligger Blicks styrka i genomförandet. Idag hjälper de många stora kända svenska och internationella bolag att skapa och genomföra både interna och kundorienterade möten samt evenemang.

– Med tusentals genomförda arrangemang har de en stark kompetens om hur möten bäst genomförs mellan människor. Vår gemensamma ambition är att Blick ska växa genom både befintliga och nya kunder, säger Peter Kristoffersson.

– Vi har fokus på den personliga relationen. I våra uppdrag lägger vi stor vikt vid bra logistik, ett välkomnande värdskap och säkerhet kring arrangemanget. Frågor om hållbarhet, affärsetik och ansvar är en naturlig del i vårt sätt att tänka och agera, säger Maud Wirén, vd för Blick Möteskonsult.

Genom affären utvidgar Blick också sin närvaro i Örebro.

– Vi ser även möjligheten att på sikt växa genom att finnas på Stockholmsmarknaden, säger Peter Kristoffersson.

Företagen ska drivas självständigt, men förhoppningen är att på sikt kunna hjälpa varandra med allt från specialistkompetens till att öppna dörrar till nya affärer.

Ambitionen för båda verksamheterna är att fördubbla respektive bolags omsättning inom de närmaste åren.