platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Sverigepremiär för Smart Meetings & Events

Tanken med Park Inn by Radissons nya möteskoncept Smart Meetings & Events är att erbjuda effektiva och flexibla möten med smarta lösningar och rätt service så att gästerna kan fokusera på själva mötet.

Möteskonceptet beskrivs med tre ord: Connection, Choice och Community. Connection innebär att gästerna är gratisuppkopplade på alla hotell och att varje arrangerat möte resulterar i poäng i det globala lojalitetsprogrammet som är speciellt framtaget för mötes- och evenemangsplanerare. Den som bokar ett möte tjänar belöningar i form av bland annat hotellnätter eller flygmil.

Johanna Wessman Fresnel är Director of Global Sales Sweden för Rezidor Hotel Group:

– Vi vill att våra gäster ska kunna fokusera på mötet, medan vi ser till att leverera alla tekniska lösningar och ge den service som krävs för ett lyckat arrangemang. Det inkluderar allt från lokalens inredning och teknik till vilken mat som serveras, säger hon.

Choice står dels för koncernens världsomfattande nätverk av hotell, dels för det stora utbud av olika paketlösningar samt för den näringsriktiga menyn.

Community symboliserar bolagets hållbarhetsarbete. Ansvarsfullt företagande är en av grundstenarna för i företaget och ambitionen är alltid att arrangera lokala och gröna möten.

I Sverige finns servicekonceptet än så länge bara i Stockholm, men i övriga världen implementeras det just nu på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Inom kort planeras även en lansering i Amerika, Asien och Stillahavsområdet.