platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Sverigepremiär för Smart Meetings & Events

Tanken med Park Inn by Radissons nya möteskoncept Smart Meetings & Events är att erbjuda effektiva och flexibla möten med smarta lösningar och rätt service så att gästerna kan fokusera på själva mötet.

Möteskonceptet beskrivs med tre ord: Connection, Choice och Community. Connection innebär att gästerna är gratisuppkopplade på alla hotell och att varje arrangerat möte resulterar i poäng i det globala lojalitetsprogrammet som är speciellt framtaget för mötes- och evenemangsplanerare. Den som bokar ett möte tjänar belöningar i form av bland annat hotellnätter eller flygmil.

Johanna Wessman Fresnel är Director of Global Sales Sweden för Rezidor Hotel Group:

– Vi vill att våra gäster ska kunna fokusera på mötet, medan vi ser till att leverera alla tekniska lösningar och ge den service som krävs för ett lyckat arrangemang. Det inkluderar allt från lokalens inredning och teknik till vilken mat som serveras, säger hon.

Choice står dels för koncernens världsomfattande nätverk av hotell, dels för det stora utbud av olika paketlösningar samt för den näringsriktiga menyn.

Community symboliserar bolagets hållbarhetsarbete. Ansvarsfullt företagande är en av grundstenarna för i företaget och ambitionen är alltid att arrangera lokala och gröna möten.

I Sverige finns servicekonceptet än så länge bara i Stockholm, men i övriga världen implementeras det just nu på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Inom kort planeras även en lansering i Amerika, Asien och Stillahavsområdet.