nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC utvecklar organisationen

Lena Malmberg har varit med under starten av Karlstad CCC. Först i rollen som projektledare och de senaste åren som kongresschef. I sin nya roll får hon ett ett utökat uppdrag som även omfattar att leda restaurangenheten.

Karlstad CCC har under sina fyra verksamhetsår ökat sitt fokus mot stora möten och beställningsverksamhet. Arbetsmodellen har varit framgångsrik så nu tar organisationen nästa steg för en mer anpassad för kundorientering, flexibilitet och ett ännu bättre värdskap.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad, säger att verksamheten är redo för ett nytt steg.

– Idag har vi en konstaterad kundnöjdhet på 97 procent, ett serviceindex på 4,85 på en femgradig skala, och vi har flera återkommande kongresser som väljer Karlstad just av de anledningarna.

Mattias Nord förklarar att den nya tjänsten som driftschef innebär att de ska jobba med en mer flexibel organisation och vara närmare kunden.

- Det ger oss bättre möjligheter att analysera och förstå kundens behov, och att bidra till mer framgångsrika möten, säger Mattias Nord.

Enligt Lena Malmberg handlar det inte om att göra några stora förändringar i den redan väl fungerande organisationen.

– Jag vill bidra till att vi jobbar ännu mer projektorienterat. Det ökar kunskapen om varje arrangemang och för oss ännu närmare kundens representanter. Det betyder även att vi kan låta flera av våra medarbetare få nytt ansvar och nya möjligheter att utvecklas, säger hon.