nyheter
nytt jobb
Jenny Bladh
– Scandic Plaza Borås nya hotelldirektör.
mat & Möten
Clarion Hotel
ingår exklusivt samarbete med Food Pharmacy.
nytt jobb
Fredrik Ekelund
ny chef för Quality Hotel i Norden.
kunskapsförädling
​Framtidens primärvård
i fokus på konferens i Halmstad.
affärsresor
Globalt erbjudande
avgörande –Telenor utökar avtalet med Egencia.
Grattis!
​De vann
Svenska Mötespriset 2018.
statistik för nya kunskaper
Sverige
behåller sin position i ICCA-statistiken också för 2017.
internationellt nätverk
Meetx har certifierats
enligt IAPCOs standard.
Grattis!
Avalon Hotel i Göteborg
är årets internationella Choice-hotell.
event skapar möten
Fördjupat samarbete
mellan handbollslandslaget och Jönköping.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC utvecklar organisationen

Lena Malmberg har varit med under starten av Karlstad CCC. Först i rollen som projektledare och de senaste åren som kongresschef. I sin nya roll får hon ett ett utökat uppdrag som även omfattar att leda restaurangenheten.

Karlstad CCC har under sina fyra verksamhetsår ökat sitt fokus mot stora möten och beställningsverksamhet. Arbetsmodellen har varit framgångsrik så nu tar organisationen nästa steg för en mer anpassad för kundorientering, flexibilitet och ett ännu bättre värdskap.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad, säger att verksamheten är redo för ett nytt steg.

– Idag har vi en konstaterad kundnöjdhet på 97 procent, ett serviceindex på 4,85 på en femgradig skala, och vi har flera återkommande kongresser som väljer Karlstad just av de anledningarna.

Mattias Nord förklarar att den nya tjänsten som driftschef innebär att de ska jobba med en mer flexibel organisation och vara närmare kunden.

- Det ger oss bättre möjligheter att analysera och förstå kundens behov, och att bidra till mer framgångsrika möten, säger Mattias Nord.

Enligt Lena Malmberg handlar det inte om att göra några stora förändringar i den redan väl fungerande organisationen.

– Jag vill bidra till att vi jobbar ännu mer projektorienterat. Det ökar kunskapen om varje arrangemang och för oss ännu närmare kundens representanter. Det betyder även att vi kan låta flera av våra medarbetare få nytt ansvar och nya möjligheter att utvecklas, säger hon.