nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC utvecklar organisationen

Lena Malmberg har varit med under starten av Karlstad CCC. Först i rollen som projektledare och de senaste åren som kongresschef. I sin nya roll får hon ett ett utökat uppdrag som även omfattar att leda restaurangenheten.

Karlstad CCC har under sina fyra verksamhetsår ökat sitt fokus mot stora möten och beställningsverksamhet. Arbetsmodellen har varit framgångsrik så nu tar organisationen nästa steg för en mer anpassad för kundorientering, flexibilitet och ett ännu bättre värdskap.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad, säger att verksamheten är redo för ett nytt steg.

– Idag har vi en konstaterad kundnöjdhet på 97 procent, ett serviceindex på 4,85 på en femgradig skala, och vi har flera återkommande kongresser som väljer Karlstad just av de anledningarna.

Mattias Nord förklarar att den nya tjänsten som driftschef innebär att de ska jobba med en mer flexibel organisation och vara närmare kunden.

- Det ger oss bättre möjligheter att analysera och förstå kundens behov, och att bidra till mer framgångsrika möten, säger Mattias Nord.

Enligt Lena Malmberg handlar det inte om att göra några stora förändringar i den redan väl fungerande organisationen.

– Jag vill bidra till att vi jobbar ännu mer projektorienterat. Det ökar kunskapen om varje arrangemang och för oss ännu närmare kundens representanter. Det betyder även att vi kan låta flera av våra medarbetare få nytt ansvar och nya möjligheter att utvecklas, säger hon.