platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hotellnytt
Comwell Aarhus
har utsetts till det mest klimatvänliga hotellet i Danmark.
11-13 november 2022
Allt för hälsan tillbaka
– i år med fokus på kvinnohälsa.
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC utvecklar organisationen

Lena Malmberg har varit med under starten av Karlstad CCC. Först i rollen som projektledare och de senaste åren som kongresschef. I sin nya roll får hon ett ett utökat uppdrag som även omfattar att leda restaurangenheten.

Karlstad CCC har under sina fyra verksamhetsår ökat sitt fokus mot stora möten och beställningsverksamhet. Arbetsmodellen har varit framgångsrik så nu tar organisationen nästa steg för en mer anpassad för kundorientering, flexibilitet och ett ännu bättre värdskap.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad, säger att verksamheten är redo för ett nytt steg.

– Idag har vi en konstaterad kundnöjdhet på 97 procent, ett serviceindex på 4,85 på en femgradig skala, och vi har flera återkommande kongresser som väljer Karlstad just av de anledningarna.

Mattias Nord förklarar att den nya tjänsten som driftschef innebär att de ska jobba med en mer flexibel organisation och vara närmare kunden.

- Det ger oss bättre möjligheter att analysera och förstå kundens behov, och att bidra till mer framgångsrika möten, säger Mattias Nord.

Enligt Lena Malmberg handlar det inte om att göra några stora förändringar i den redan väl fungerande organisationen.

– Jag vill bidra till att vi jobbar ännu mer projektorienterat. Det ökar kunskapen om varje arrangemang och för oss ännu närmare kundens representanter. Det betyder även att vi kan låta flera av våra medarbetare få nytt ansvar och nya möjligheter att utvecklas, säger hon.