platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC utvecklar organisationen

Lena Malmberg har varit med under starten av Karlstad CCC. Först i rollen som projektledare och de senaste åren som kongresschef. I sin nya roll får hon ett ett utökat uppdrag som även omfattar att leda restaurangenheten.

Karlstad CCC har under sina fyra verksamhetsår ökat sitt fokus mot stora möten och beställningsverksamhet. Arbetsmodellen har varit framgångsrik så nu tar organisationen nästa steg för en mer anpassad för kundorientering, flexibilitet och ett ännu bättre värdskap.

Mattias Nord, vd för Visit Karlstad, säger att verksamheten är redo för ett nytt steg.

– Idag har vi en konstaterad kundnöjdhet på 97 procent, ett serviceindex på 4,85 på en femgradig skala, och vi har flera återkommande kongresser som väljer Karlstad just av de anledningarna.

Mattias Nord förklarar att den nya tjänsten som driftschef innebär att de ska jobba med en mer flexibel organisation och vara närmare kunden.

- Det ger oss bättre möjligheter att analysera och förstå kundens behov, och att bidra till mer framgångsrika möten, säger Mattias Nord.

Enligt Lena Malmberg handlar det inte om att göra några stora förändringar i den redan väl fungerande organisationen.

– Jag vill bidra till att vi jobbar ännu mer projektorienterat. Det ökar kunskapen om varje arrangemang och för oss ännu närmare kundens representanter. Det betyder även att vi kan låta flera av våra medarbetare få nytt ansvar och nya möjligheter att utvecklas, säger hon.