platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
STCC väljer Nine Yards
Kommunikationsbyrån Nine Yards går in som partner för racingmästerskapet STCC. Byrån ska även arbeta aktivt med att utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventet. Första stopp blir helgens tävlingar på Solvalla.

Scandinavian Touring Car Championship, STCC, har genomförts i sin nuvarande form sedan 2011. I årets säsong kämpar sex team om slutsegern och bara två deltävlingar återstår.

Jonas Lundin är nytillträdd vd för STCC, och han ser fram emot den stundande tävlingen i helgen.

– Vi har årets största startfält, en laddad SM-final i rallycross, underhållning mellan heaten och Mini-STCC som erbjuder aktiviteter för de yngre.

Inför tävlingarna har Nine Yards inledningsvis arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– De erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten, säger Jonas Lundin.

Årets STCC-säsong avslutas den 19–20 september och med tävlingarna på Mantorp. Därefter inleds arbetet med att dra upp riktlinjerna inför nästa säsong.

– Vi vill tillföra relationer, affärsnytta och stor kunskap kring mötet mellan STCC som varumärke och deras viktigaste ambassadörer, fans och besökare, säger kundansvarig projektledare Anders Wennerström på Nine Yards.

Emma Knutsson är projektledare ansvarig för sponsring och har lång erfarenhet av arbete med sponsring och event för kommunikationsbyrån.

– Deras organisation har högt i tak och många ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson.

 

Bilden: Jonas Lundin, vd för STCC.