platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
ett bra beslut
SkiStars skidanläggningar
i Åre, Sälen och Vemdalen stängs från 6 april.
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
RSS
rss_icon
Länkar
STCC väljer Nine Yards
Kommunikationsbyrån Nine Yards går in som partner för racingmästerskapet STCC. Byrån ska även arbeta aktivt med att utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventet. Första stopp blir helgens tävlingar på Solvalla.

Scandinavian Touring Car Championship, STCC, har genomförts i sin nuvarande form sedan 2011. I årets säsong kämpar sex team om slutsegern och bara två deltävlingar återstår.

Jonas Lundin är nytillträdd vd för STCC, och han ser fram emot den stundande tävlingen i helgen.

– Vi har årets största startfält, en laddad SM-final i rallycross, underhållning mellan heaten och Mini-STCC som erbjuder aktiviteter för de yngre.

Inför tävlingarna har Nine Yards inledningsvis arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– De erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten, säger Jonas Lundin.

Årets STCC-säsong avslutas den 19–20 september och med tävlingarna på Mantorp. Därefter inleds arbetet med att dra upp riktlinjerna inför nästa säsong.

– Vi vill tillföra relationer, affärsnytta och stor kunskap kring mötet mellan STCC som varumärke och deras viktigaste ambassadörer, fans och besökare, säger kundansvarig projektledare Anders Wennerström på Nine Yards.

Emma Knutsson är projektledare ansvarig för sponsring och har lång erfarenhet av arbete med sponsring och event för kommunikationsbyrån.

– Deras organisation har högt i tak och många ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson.

 

Bilden: Jonas Lundin, vd för STCC.