platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
RSS
rss_icon
Länkar
STCC väljer Nine Yards
Kommunikationsbyrån Nine Yards går in som partner för racingmästerskapet STCC. Byrån ska även arbeta aktivt med att utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventet. Första stopp blir helgens tävlingar på Solvalla.

Scandinavian Touring Car Championship, STCC, har genomförts i sin nuvarande form sedan 2011. I årets säsong kämpar sex team om slutsegern och bara två deltävlingar återstår.

Jonas Lundin är nytillträdd vd för STCC, och han ser fram emot den stundande tävlingen i helgen.

– Vi har årets största startfält, en laddad SM-final i rallycross, underhållning mellan heaten och Mini-STCC som erbjuder aktiviteter för de yngre.

Inför tävlingarna har Nine Yards inledningsvis arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– De erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten, säger Jonas Lundin.

Årets STCC-säsong avslutas den 19–20 september och med tävlingarna på Mantorp. Därefter inleds arbetet med att dra upp riktlinjerna inför nästa säsong.

– Vi vill tillföra relationer, affärsnytta och stor kunskap kring mötet mellan STCC som varumärke och deras viktigaste ambassadörer, fans och besökare, säger kundansvarig projektledare Anders Wennerström på Nine Yards.

Emma Knutsson är projektledare ansvarig för sponsring och har lång erfarenhet av arbete med sponsring och event för kommunikationsbyrån.

– Deras organisation har högt i tak och många ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson.

 

Bilden: Jonas Lundin, vd för STCC.