platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Nytt jobb
Sam Holmberg
tillbaka på Radisson Blu i Stockholm.

Årets Eventskåning 2021
till Albin Ganovic och Helsingborg Pride.
13-14 september
Möbelmässan Göteborg
tillbaka på Svenska Mässan i höst.
hotellnytt
Countryside Hotels
slog försäljningsrekord trots pandemi.
+200 talare
Ny konferens och mässa
för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023.
nytt jobb
Scandic värvar hotelldirektör
– Roger Pettersson tar över ansvaret för Scandichotellen i Umeå.
29 april - 1 maj
eCarExpo i Friends Arena
laddar om i april.
Almedalsleverantör
Uppstickaren Univid ska bli störst på digitala event
– backas av tunga investerare.
hotellnytt
Norrqvarn Hotell & Konferens
får ny ägare.
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
RSS
rss_icon
Länkar
STCC väljer Nine Yards
Kommunikationsbyrån Nine Yards går in som partner för racingmästerskapet STCC. Byrån ska även arbeta aktivt med att utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventet. Första stopp blir helgens tävlingar på Solvalla.

Scandinavian Touring Car Championship, STCC, har genomförts i sin nuvarande form sedan 2011. I årets säsong kämpar sex team om slutsegern och bara två deltävlingar återstår.

Jonas Lundin är nytillträdd vd för STCC, och han ser fram emot den stundande tävlingen i helgen.

– Vi har årets största startfält, en laddad SM-final i rallycross, underhållning mellan heaten och Mini-STCC som erbjuder aktiviteter för de yngre.

Inför tävlingarna har Nine Yards inledningsvis arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– De erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten, säger Jonas Lundin.

Årets STCC-säsong avslutas den 19–20 september och med tävlingarna på Mantorp. Därefter inleds arbetet med att dra upp riktlinjerna inför nästa säsong.

– Vi vill tillföra relationer, affärsnytta och stor kunskap kring mötet mellan STCC som varumärke och deras viktigaste ambassadörer, fans och besökare, säger kundansvarig projektledare Anders Wennerström på Nine Yards.

Emma Knutsson är projektledare ansvarig för sponsring och har lång erfarenhet av arbete med sponsring och event för kommunikationsbyrån.

– Deras organisation har högt i tak och många ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson.

 

Bilden: Jonas Lundin, vd för STCC.