platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
STCC väljer Nine Yards
Kommunikationsbyrån Nine Yards går in som partner för racingmästerskapet STCC. Byrån ska även arbeta aktivt med att utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventet. Första stopp blir helgens tävlingar på Solvalla.

Scandinavian Touring Car Championship, STCC, har genomförts i sin nuvarande form sedan 2011. I årets säsong kämpar sex team om slutsegern och bara två deltävlingar återstår.

Jonas Lundin är nytillträdd vd för STCC, och han ser fram emot den stundande tävlingen i helgen.

– Vi har årets största startfält, en laddad SM-final i rallycross, underhållning mellan heaten och Mini-STCC som erbjuder aktiviteter för de yngre.

Inför tävlingarna har Nine Yards inledningsvis arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– De erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten, säger Jonas Lundin.

Årets STCC-säsong avslutas den 19–20 september och med tävlingarna på Mantorp. Därefter inleds arbetet med att dra upp riktlinjerna inför nästa säsong.

– Vi vill tillföra relationer, affärsnytta och stor kunskap kring mötet mellan STCC som varumärke och deras viktigaste ambassadörer, fans och besökare, säger kundansvarig projektledare Anders Wennerström på Nine Yards.

Emma Knutsson är projektledare ansvarig för sponsring och har lång erfarenhet av arbete med sponsring och event för kommunikationsbyrån.

– Deras organisation har högt i tak och många ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson.

 

Bilden: Jonas Lundin, vd för STCC.