nyheter
nytt jobb
Jenny Bladh
– Scandic Plaza Borås nya hotelldirektör.
mat & Möten
Clarion Hotel
ingår exklusivt samarbete med Food Pharmacy.
nytt jobb
Fredrik Ekelund
ny chef för Quality Hotel i Norden.
kunskapsförädling
​Framtidens primärvård
i fokus på konferens i Halmstad.
affärsresor
Globalt erbjudande
avgörande –Telenor utökar avtalet med Egencia.
Grattis!
​De vann
Svenska Mötespriset 2018.
statistik för nya kunskaper
Sverige
behåller sin position i ICCA-statistiken också för 2017.
internationellt nätverk
Meetx har certifierats
enligt IAPCOs standard.
Grattis!
Avalon Hotel i Göteborg
är årets internationella Choice-hotell.
event skapar möten
Fördjupat samarbete
mellan handbollslandslaget och Jönköping.
RSS
rss_icon
Länkar
SNCVB tar över ansvaret för Sveriges deltagande på Imex och EIBTM

Från och med nästa år har det nationella nätverket totalansvar för Sveriges deltagande i Imex och EIBTM, Europas två största mötesmässor.

Sveriges deltagande har under många år letts och samordnats av Visit Sweden, men när de 2013 fick ett lägre anslag från regeringen drogs alla aktiviteter till området Meetings & Incentives in.

En rad destinationer klev då in och säkerställde landets fortsatta närvaro på de två viktigaste internationella mässorna. Stockholm CVB tog beställaransvaret och ledde mycket av arbetet. Inför 2015 söks en ny plattform för arbetet och där  går SNCVB in.

Ante Jankovic är ordförande för SNCVB, en egen juridisk enhet med bred förankring i Mötessverige. Han säger att det är ett naturligt steg att gå in och ta beställaransvaret för de två mest betydelsefulla mötesmässorna.

– Tillsammans med medverkande destinationer vill vi säkra landets närvaro på den internationella möteskartan och bidra till att flera globala möten landar i Sverige, säger Ante Jankovic.

Arbetsgruppen leds av Louise Alexandersson, Stockholm Convention Bureau, och består av de CVBs som deltar på de internationella mässorna.

Swedish Network of Convention Bureaus är en ideell förening där landets alla Convention Bureauer är medlemmar. Föreningen arbetar utifrån två huvudfokusområden: affärsnytta och kunskapsutveckling för att tillsammans utveckla svensk mötesindustri.