platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmöfestivalen: höga besökssiffror trots regndagar
Malmöfestivalen har lockat till sig minst lika många besökare som förra året förutom under söndagens och måndagens ihållande regn. Det uppger Malmö stad.

Två dagars regn drog ned Malmöfestivalens besökstal, men i övrigt räknar arrangörerna med att matcha fjolårets siffror. Runt 25 000 personer såg konserten med Timbuktu.

– Vi har inte fått några officiella siffror än, men vi räknar med att det blir minst lika många besök som förra året, förutom under söndagen och måndagen då det var ett ihållande regn, säger kommunikatören Fredrik Hansson till News Öresund.

Malmöfestivalen har ett öppet festivalområde och därför går det inte att säga exakt hur många personer som besöker festivalen. De senaste åren har kommunen och polisen uppskattat att det rör sig om ungefär 1,2-1,4 miljoner besök vid varje festival.

Det är framför allt de stora konserterna som drar mycket folk. Vid Timbuktus konsert gjorde arrangörerna en så kallad ”mjuk stängning”, vilket innebär att vakter placeras ut vid infarterna för att informera om att torget är proppfullt.

– Då var det cirka 25 000 personer på torget. Så många var det inte på någon konsert förra året, säger Fredrik Hansson. Även First Aid Kit, Icona Pop och Nause fyllde torget, vilket innebär upp emot 20 000 åskådare.

– Festivalen har varit jättelugn. Trots mycket folk har vi knappt haft några incidenter. Våra mätningar visar att över 90 procent av besökarna känner sig trygga under festivalen, säger Fredrik Hansson. (News Øresund – Emilia Söelund)