platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala värd för 3rd ICCA Client Supplier workshop 2016

Under förra året ökade Uppsala antalet internationella möten med 50 procent och de utländska kongressdeltagarna fördubblades i jämförelse med 2012.

Staden jobbar hårt för en fortsatt stark utveckling för kommande år och blir värd för the 3rd ICCA Client Supplier workshop i februari 2016, en i raden av internationella initiativ som Uppsala Convention Bureau hoppas ska medverka till fortsatt positiva resultat.

"ICCA Client Supplier workshop for smaller conferences" är en workshop som genomförts vid två tidigare tillfällen, i fjol i Gent och i Toulouse i år.

I framtiden ska den europeiska workshopen arrangeras vartannat år. Ett femtontal av Europas internationella organisationer bjuds in och de medverkande gästerna beslutar vart deras internationella kongresser ska genomföras. Deltagarantalet är begränsat till 15 organisationer och 15 Convention Bureaus.

Anna Lindström är verksamhetsansvarig för Uppsala Convention Bureau. Hon berättar att staden har deltagit i de två tidigare kongresserna och att de är mycket nöjda med resultatet. Att ansöka om att få vara värd för workshopen var en självklarhet.

− Destinationerna har i dialog med organisationerna bakom kongresserna hittat möjligheter att förena kunskapsutbyte och ren affärsnytta. Det är ett bra tillfälle att i ett mindre sammanhang få lära mer om hur föreningar tänker samt vad de förväntar sig av oss som destinationer i framtiden, säger hon.

Ett första försök att ta hem mötet till Uppsala gjordes redan inför årets arrangemang, då förlorade Uppsala mot Toulouse.

− Vi lever som vi lär. Att ta på oss värdskapet för möten och workshops är en självklarhet lika stor som när vi ber våra lokala mötesambassadörer att göra detsamma. Sådana här arrangemang är ett utmärkt tillfälle att få visa Uppsala för potentiella klienter och branschkollegor, säger Anna Lindström.

Kriterierna för att medverka i workshopen är att varje destination tar med sig en person i beslutsfattande ställning från en organisation vars kongress regelbundet roterar mellan minst tre europeiska länder, har upp till 800 deltagare och arrangeras under tre eller fler dagar.