nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala värd för 3rd ICCA Client Supplier workshop 2016

Under förra året ökade Uppsala antalet internationella möten med 50 procent och de utländska kongressdeltagarna fördubblades i jämförelse med 2012.

Staden jobbar hårt för en fortsatt stark utveckling för kommande år och blir värd för the 3rd ICCA Client Supplier workshop i februari 2016, en i raden av internationella initiativ som Uppsala Convention Bureau hoppas ska medverka till fortsatt positiva resultat.

"ICCA Client Supplier workshop for smaller conferences" är en workshop som genomförts vid två tidigare tillfällen, i fjol i Gent och i Toulouse i år.

I framtiden ska den europeiska workshopen arrangeras vartannat år. Ett femtontal av Europas internationella organisationer bjuds in och de medverkande gästerna beslutar vart deras internationella kongresser ska genomföras. Deltagarantalet är begränsat till 15 organisationer och 15 Convention Bureaus.

Anna Lindström är verksamhetsansvarig för Uppsala Convention Bureau. Hon berättar att staden har deltagit i de två tidigare kongresserna och att de är mycket nöjda med resultatet. Att ansöka om att få vara värd för workshopen var en självklarhet.

− Destinationerna har i dialog med organisationerna bakom kongresserna hittat möjligheter att förena kunskapsutbyte och ren affärsnytta. Det är ett bra tillfälle att i ett mindre sammanhang få lära mer om hur föreningar tänker samt vad de förväntar sig av oss som destinationer i framtiden, säger hon.

Ett första försök att ta hem mötet till Uppsala gjordes redan inför årets arrangemang, då förlorade Uppsala mot Toulouse.

− Vi lever som vi lär. Att ta på oss värdskapet för möten och workshops är en självklarhet lika stor som när vi ber våra lokala mötesambassadörer att göra detsamma. Sådana här arrangemang är ett utmärkt tillfälle att få visa Uppsala för potentiella klienter och branschkollegor, säger Anna Lindström.

Kriterierna för att medverka i workshopen är att varje destination tar med sig en person i beslutsfattande ställning från en organisation vars kongress regelbundet roterar mellan minst tre europeiska länder, har upp till 800 deltagare och arrangeras under tre eller fler dagar.