platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsöverföring
Stockholm än en gång värdstad
för världens största diabeteskongress.
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala värd för 3rd ICCA Client Supplier workshop 2016

Under förra året ökade Uppsala antalet internationella möten med 50 procent och de utländska kongressdeltagarna fördubblades i jämförelse med 2012.

Staden jobbar hårt för en fortsatt stark utveckling för kommande år och blir värd för the 3rd ICCA Client Supplier workshop i februari 2016, en i raden av internationella initiativ som Uppsala Convention Bureau hoppas ska medverka till fortsatt positiva resultat.

"ICCA Client Supplier workshop for smaller conferences" är en workshop som genomförts vid två tidigare tillfällen, i fjol i Gent och i Toulouse i år.

I framtiden ska den europeiska workshopen arrangeras vartannat år. Ett femtontal av Europas internationella organisationer bjuds in och de medverkande gästerna beslutar vart deras internationella kongresser ska genomföras. Deltagarantalet är begränsat till 15 organisationer och 15 Convention Bureaus.

Anna Lindström är verksamhetsansvarig för Uppsala Convention Bureau. Hon berättar att staden har deltagit i de två tidigare kongresserna och att de är mycket nöjda med resultatet. Att ansöka om att få vara värd för workshopen var en självklarhet.

− Destinationerna har i dialog med organisationerna bakom kongresserna hittat möjligheter att förena kunskapsutbyte och ren affärsnytta. Det är ett bra tillfälle att i ett mindre sammanhang få lära mer om hur föreningar tänker samt vad de förväntar sig av oss som destinationer i framtiden, säger hon.

Ett första försök att ta hem mötet till Uppsala gjordes redan inför årets arrangemang, då förlorade Uppsala mot Toulouse.

− Vi lever som vi lär. Att ta på oss värdskapet för möten och workshops är en självklarhet lika stor som när vi ber våra lokala mötesambassadörer att göra detsamma. Sådana här arrangemang är ett utmärkt tillfälle att få visa Uppsala för potentiella klienter och branschkollegor, säger Anna Lindström.

Kriterierna för att medverka i workshopen är att varje destination tar med sig en person i beslutsfattande ställning från en organisation vars kongress regelbundet roterar mellan minst tre europeiska länder, har upp till 800 deltagare och arrangeras under tre eller fler dagar.