platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
RSS
rss_icon
Länkar
Göran af Klercker tar över ordförandeskapet för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och lägger till ytterligare erfarenhet och kompetens till leden när Göran af Klercker tar plats som ordförande i företagets styrelse.

Han kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige och har tidigare bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt honom är Brand Experience en stor del av morgondagens varumärkesbyggande och han konstaterar Nine Yards har varit i framkant vad gäller det arbetet.

Göran af Klercker har varit kund till byrån och känner till företaget väl.

–  Det finns en stark vilja att leverera som genomsyrar allt som görs. Inledningsvis hoppas jag att få vara med som bollplank och komplettera med nya perspektiv från min erfarenhet från andra verksamheter.

Vid sidan av Göran af Klercker tar även Malin Andersson, tidigare Business Controller för byrån, plats i styrelsen.

Janne Björge, vd, säger att de just nu märker av en enorm efterfrågan på content marketing och brand experience-kommunikation.

– Nu stärker vi byrån på bästa tänkbara sätt och tillför kompetens inför byråns tillväxtplaner, säger han.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Carlsberg, Volkswagen, XL Bygg och Orio.