platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
RSS
rss_icon
Länkar
Göran af Klercker tar över ordförandeskapet för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och lägger till ytterligare erfarenhet och kompetens till leden när Göran af Klercker tar plats som ordförande i företagets styrelse.

Han kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige och har tidigare bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt honom är Brand Experience en stor del av morgondagens varumärkesbyggande och han konstaterar Nine Yards har varit i framkant vad gäller det arbetet.

Göran af Klercker har varit kund till byrån och känner till företaget väl.

–  Det finns en stark vilja att leverera som genomsyrar allt som görs. Inledningsvis hoppas jag att få vara med som bollplank och komplettera med nya perspektiv från min erfarenhet från andra verksamheter.

Vid sidan av Göran af Klercker tar även Malin Andersson, tidigare Business Controller för byrån, plats i styrelsen.

Janne Björge, vd, säger att de just nu märker av en enorm efterfrågan på content marketing och brand experience-kommunikation.

– Nu stärker vi byrån på bästa tänkbara sätt och tillför kompetens inför byråns tillväxtplaner, säger han.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Carlsberg, Volkswagen, XL Bygg och Orio.