platsannonser
nyheter

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
RSS
rss_icon
Länkar
Göran af Klercker tar över ordförandeskapet för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och lägger till ytterligare erfarenhet och kompetens till leden när Göran af Klercker tar plats som ordförande i företagets styrelse.

Han kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige och har tidigare bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt honom är Brand Experience en stor del av morgondagens varumärkesbyggande och han konstaterar Nine Yards har varit i framkant vad gäller det arbetet.

Göran af Klercker har varit kund till byrån och känner till företaget väl.

–  Det finns en stark vilja att leverera som genomsyrar allt som görs. Inledningsvis hoppas jag att få vara med som bollplank och komplettera med nya perspektiv från min erfarenhet från andra verksamheter.

Vid sidan av Göran af Klercker tar även Malin Andersson, tidigare Business Controller för byrån, plats i styrelsen.

Janne Björge, vd, säger att de just nu märker av en enorm efterfrågan på content marketing och brand experience-kommunikation.

– Nu stärker vi byrån på bästa tänkbara sätt och tillför kompetens inför byråns tillväxtplaner, säger han.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Carlsberg, Volkswagen, XL Bygg och Orio.