platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Göran af Klercker tar över ordförandeskapet för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och lägger till ytterligare erfarenhet och kompetens till leden när Göran af Klercker tar plats som ordförande i företagets styrelse.

Han kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige och har tidigare bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt honom är Brand Experience en stor del av morgondagens varumärkesbyggande och han konstaterar Nine Yards har varit i framkant vad gäller det arbetet.

Göran af Klercker har varit kund till byrån och känner till företaget väl.

–  Det finns en stark vilja att leverera som genomsyrar allt som görs. Inledningsvis hoppas jag att få vara med som bollplank och komplettera med nya perspektiv från min erfarenhet från andra verksamheter.

Vid sidan av Göran af Klercker tar även Malin Andersson, tidigare Business Controller för byrån, plats i styrelsen.

Janne Björge, vd, säger att de just nu märker av en enorm efterfrågan på content marketing och brand experience-kommunikation.

– Nu stärker vi byrån på bästa tänkbara sätt och tillför kompetens inför byråns tillväxtplaner, säger han.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Carlsberg, Volkswagen, XL Bygg och Orio.