platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Linköpings arena byter namn till Saab Arena

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab och Linköping Hockey Club har tecknat ett sponsoravtal med innebörden att stadens hockey- och evenemangsarena byter namn till Saab Arena. Namnbytet sker den 1 juli.

Saab är ett av landets största teknikföretag med verksamhet på omkring 50 orter och i ett 35-tal länder.

Kjell Johnsson, vice affärsområdeschef för Saab Aeronautics, säger att bolaget vill öka kunskapen om Saabs verksamhet, inte minst för att locka kvalificerade medarbetare till verksamheten runt om i landet.

– Det gynnar dessutom våra affärer nationellt internationellt. Genom etableringen i Linköping, som är Sveriges flygcentrum, sätts fokus på svenskt ingenjörskunnande inom försvars- och säkerhetsområdet.

Kjell Johnsson förklarar att företaget sätter ett stort värde på att samverka med det omkringliggande samhället på orter där Saab verkar. De vill i konkreta handlingar visa att bolaget är starkt lokalt, nationellt och globalt.

– Sponsringen av Saab Arena är ett av många exempel. Sverige är en oerhört viktig marknad för Saab och det är därför glädjande att vi kan bidra på det här sättet, säger han.

Linköping Hockey Club, LHC, har under 2000-talet utvecklats till en toppklubb i en av de största sporterna i landet.

Herrlaget har kvalificerat sig för SM-slutspel tio av de elva senaste åren, nått två SM-silver och nu senast semifinalplats två år i rad samt har under tio säsongers spel i arenan ett publiksnitt på över 7 000 åskådare över totalt 320 matcher.

Damlaget som etablerades senare har utvecklats på ett liknande sätt och vann i mars SM-guldet. Klubben har över 700 aktiva spelare och har tidigare också vunnit två junior-SM och ett pojk-SM-guld.

– Det känns enormt bra att vi har hittat det här samarbetet mellan parter som sätter Linköping på kartan i Sverige och världen. Det ger hela staden en fantastisk kraft att skapa positiv energi gemensamt. Det stärker bilden av Linköping internt i vår stad och i vår omvärld, säger LHCs klubbdirektör Mike Helber.

Kommunen ser arenan som en viktig kontaktyta mellan kommunen, näringslivet och invånarna. Paul Lindvall (M) är kommunstyrelsens ordförande:

– Företaget har en alldeles särskild betydelse för Linköping. Det sker väldigt mycket spännande här som vi vill berätta om. Arenan är den mest publika platsen och det bästa utrymmet vi har för att exponera stadens utveckling.

Den nya grafiska profilen presenteras i samband med Champions Hockey League-matchen mellan LHC och tjeckiska Pardubice den 22 augusti.