platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Swesport får nystart i Annexet 2015

Sportfackmässan Swesport genomförs från och med i januari nästa år i Annexet, Globen. Samtidigt tar branschorganisationen Svenskt Sportforum över mässan och anpassar mässkonceptet efter nya branschvillkor.

Mässan lockar årligen över 100 utställare och över 1 000 besökare från sportbutiker över hela landet. Swesport är framför allt en mötesplats för oberoende, icke kedje-anslutna sportfackhandlare vilka inte har någon egen inköpsmässa.

Fackmässan har arrangerats i många varierande former och i olika mässhallar sedan starten 1981. Fokus har hela tiden varit att vara en mötesplats för hela branschen och ett oberoende forum för alla aktörer i svensk sporthandel, där inte minst nya varumärken har chans att visa upp sig.

– Vi gör det här för att få en nystart för Swesport, säger Claes Forsberg, vd för Svenskt Sportforum. Annexets lokaler är perfekt anpassade för en mässa av det här slaget, och i och med att vi tar ägandeskapet för mässan kan vi anpassa villkor och utformning helt efter våra medlemmar och för branschen.

Enligt Claes Forsberg är Swesport den enda möjligheten för mindre, nystartade varumärken att kunna visa upp sig för branschen. På kedjornas mässor har de inköpsansvariga redan gjort ett urval och det är tufft för nya aktörer att komma in.

– Hos oss kan alla visa upp det sortiment de vill. Sedan är självklart många butikschefer och andra från de stora kedjorna också här för att se branschens totala utbud och bilda sig en egen uppfattning om trender och nyheter.

Avtalet med Annexet genom Globe Arenas och AEG löper till att börja med på två år.