nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan hämtar ny pressansvarig på Live Nation

Den 11 augusti börjar Catarina Oscarsson sitt nya jobb som pressansvarig för Stockholmsmässan i Älvsjö. Hon kommer närmast från tjänsten som PR och Marketing Manager för Live Nation, landets största arrangör av konserter och evenemang.

Varje år passerar ungefär 7 000 skrivande, fotograferande och filmande journalister genom dörrarna till Stockholmsmässan.

Förutom Norden kommer mediarepresentanterna från Storbritannien, Italien, Tyskland och ett trettiotal andra länder. Deras uppdrag är att besöka någon av de 70-80 mässor eller hundratals kongresser, konferenser och andra event som genomförs på mässan.

Som pressansvarig ser man till att alla journalister får bra underlag, tydlig information och tips på lämpliga vinklar och intervjuobjekt, men också kaffe, mackor, uppkoppling till datorn och en arbetsplats att dra sig undan till.

Som PR & Marketing Manager för Live Nation har Catarina Oscarsson arbetat med press, PR och marknadsföring av konserter, turnéer och evenemang för såväl svenska som utländska artister och turnéer.

– Det finns många likheter med verksamheten hos Live Nation så jag har mycket att tillföra och mycket att lära, säger Catarina Oscarsson.