platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan hämtar ny pressansvarig på Live Nation

Den 11 augusti börjar Catarina Oscarsson sitt nya jobb som pressansvarig för Stockholmsmässan i Älvsjö. Hon kommer närmast från tjänsten som PR och Marketing Manager för Live Nation, landets största arrangör av konserter och evenemang.

Varje år passerar ungefär 7 000 skrivande, fotograferande och filmande journalister genom dörrarna till Stockholmsmässan.

Förutom Norden kommer mediarepresentanterna från Storbritannien, Italien, Tyskland och ett trettiotal andra länder. Deras uppdrag är att besöka någon av de 70-80 mässor eller hundratals kongresser, konferenser och andra event som genomförs på mässan.

Som pressansvarig ser man till att alla journalister får bra underlag, tydlig information och tips på lämpliga vinklar och intervjuobjekt, men också kaffe, mackor, uppkoppling till datorn och en arbetsplats att dra sig undan till.

Som PR & Marketing Manager för Live Nation har Catarina Oscarsson arbetat med press, PR och marknadsföring av konserter, turnéer och evenemang för såväl svenska som utländska artister och turnéer.

– Det finns många likheter med verksamheten hos Live Nation så jag har mycket att tillföra och mycket att lära, säger Catarina Oscarsson.