platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
stora möten
Lions fyller Borås Kongress
när staden fyller 400 år.
Omvärldsanalys
Sveriges paviljong
vid Expo 2020 i Dubai inspireras av skogen.
Kunskapsöverföring
Motion i riksdagen:
Kartlägg svensk mötesindustri.
Hållbarhet
Swedish Textile Initiative for Climate Action
Gränsöverskridande samarbete för ökad hållbarhet.
Debatt
Debatt:
Vingklippta myndigheter bör inte strunta i julfesten.
Kunskapsutveckling
SLU värd
för International Conference on Equine Exercise Physiology 2022 i Uppsala
förädla och förflytta kunskap
Nordisk kongress
för utbildning av biomedicinska analytiker till Borås.
Awared
Stordalen hedras
med internationellt designpris.
stor satsning
Elmia bygger för framtiden:
”Glädjande besked som innebär stora möjligheter”
Storslagen uppvisning
Kampsportsfestivalen
bjuder på många spännande tävlingar.
RSS
rss_icon
Länkar
Momentum blir Tango och bjuder upp Minnesota

Sponsringsbyrån Momentum lämnar McCann-huset och återtar namnet Tango Sponsring och börjar istället ett nära samarbete med kommunikationsbyrån Minnesota. Tillsammans positionerar de sig som en av de ledande aktörerna för aktivering av sponsorers rättigheter. Samarbetet inleds i dagarna genom nya och gamla kundkontakter.

– Avsikten med ett gemensamt kunderbjudande är att vi ska kunna skapa lösningar via våra kunders egna kanaler ännu bättre, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota. Vi har redan en hel del erfarenhet av sponsoraktivering från till exempel Svenska Spel, Atea, Entercard och Tech Data. Med Tangos strategiska kompetens, tillsammans med vår kreativa, kan vi öka nyttan av kundernas sponsring.

– Det finns en naturlig förståelse hos Minnesotas ledning och kreatörer för sponsring som kommunikationstema. Deras syn på tillvaratagandet av kundens egna kanaler är också något vi tror på och det tilltalar allt fler företag i dagens ekonomiska klimat, säger Anders Lindén, vd för Tango.

Arbetet med att aktivera ett sponsorskap genom flera olika kanaler är ett gemensamt synsätt hos de båda byråerna och förhoppningen är att de tillsammans ska få kunderna att än bättre använda de emotionella värden som sponsring i grunden medför. Med sin mångåriga erfarenhet från den svenska och nordiska marknaden utmanar de nu kundernas strategiska kommunikationsplattformar.

– Sponsring och events är marknadsföringsområden som fortfarande har stor potential att utvecklas, säger Anders Lindén. De 15-20 största sponsorerna i Sverige lägger tillsammans en halv miljard kronor enbart på avtal och rättigheter varje år. Tyvärr släpar många fortfarande efter när de ska kapitalisera på detta. Med strategisk kunskap som säkerställer att ett sponsorskap är rätt utifrån den målgrupp man vill nå, och med kreativa lösningar på hur egna kanaler kan användas för att nå målen, blir vi en intressant och kostnadseffektiv partner till många företag.

Samarbetet är i full gång, medan den fysiska flytten till Minnesotas kontor sker den 1 december. Konstellationen Tango/Minnesota blir också en Preferred Partner till McCann-gruppen för sponsring och events.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota är en fristående kommunikationsbyrå med ett integrerat synsätt och specialistavdelningarna Concept, Event, Digital och Design. Byråns filosofi är att företag i än högre grad än idag bör utnyttja den kommunikativa potentialen i sina egna kanaler.


Tango Sponsring är en strategisk rådgivningsbyrå inom sponsring och passion branding. Företaget har de senaste två åren verkat inom McCann-gruppen, men var tidigare under tio år helt fristående på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns t ex Fortum, Göteborgs-Posten, Kungliga Operan, Lantmännen, Nokia, Peace & Love, SAS, Sergel, Swedbank och Swedish Match.