platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Orio väljer Nine Yards
I januari lanserades Orio, det nya namnet för den globala reservdelsleverantören som tidigare gått under namnet Saab Automobile Parts. Namnbytet är en del av en förflyttning som innebär att Orio erbjuder marknaden reservdelar och service- och logistiktjänster för andra modeller vid sidan av Saab.

I samband med lanseringen gjorde Orio valet att arbeta med brand experience-byrån Nine Yards i Göteborg. Byrån har det övergripande ansvaret för Orios interna och externa varumärkes- och varumärkeskommunikation.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners, vid sidan av det pågående interna utvecklingsarbetet, säger Johan Ran, Global Marketing Manager för Orio.

Daniel Eriksson är kundansvarig projektledare för Nine Yards. Han ser riktigt bra möjligheter att utnyttja alla de kompetenser som finns inom byrån.

– Orios verksamhet innebär en riktigt spännande utmaning, kanske främst eftersom de är ensamma inom sitt affärsområde och erbjuder hela värdekedjan, från det bakomliggande ingenjörskunnandet till faktiska leveranser till kunder via utmärkt logistik, säger han.

 

Övre raden från vänster:

Jörgen Svedberg SVP, Fredrik van det Lee copy, Daniel da Silva CD, Daniel Eriksson, kundansvarig projektledare. Nedre raden från vänster: Johan Jansson AD, Peter Lundell original, Henrietta Sterner produktionsledare design, Adam Rehal webb, Daniel Andersson Content Manager.