nyheter
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
RSS
rss_icon
Länkar
Orio väljer Nine Yards
I januari lanserades Orio, det nya namnet för den globala reservdelsleverantören som tidigare gått under namnet Saab Automobile Parts. Namnbytet är en del av en förflyttning som innebär att Orio erbjuder marknaden reservdelar och service- och logistiktjänster för andra modeller vid sidan av Saab.

I samband med lanseringen gjorde Orio valet att arbeta med brand experience-byrån Nine Yards i Göteborg. Byrån har det övergripande ansvaret för Orios interna och externa varumärkes- och varumärkeskommunikation.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners, vid sidan av det pågående interna utvecklingsarbetet, säger Johan Ran, Global Marketing Manager för Orio.

Daniel Eriksson är kundansvarig projektledare för Nine Yards. Han ser riktigt bra möjligheter att utnyttja alla de kompetenser som finns inom byrån.

– Orios verksamhet innebär en riktigt spännande utmaning, kanske främst eftersom de är ensamma inom sitt affärsområde och erbjuder hela värdekedjan, från det bakomliggande ingenjörskunnandet till faktiska leveranser till kunder via utmärkt logistik, säger han.

 

Övre raden från vänster:

Jörgen Svedberg SVP, Fredrik van det Lee copy, Daniel da Silva CD, Daniel Eriksson, kundansvarig projektledare. Nedre raden från vänster: Johan Jansson AD, Peter Lundell original, Henrietta Sterner produktionsledare design, Adam Rehal webb, Daniel Andersson Content Manager.