platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Orio väljer Nine Yards
I januari lanserades Orio, det nya namnet för den globala reservdelsleverantören som tidigare gått under namnet Saab Automobile Parts. Namnbytet är en del av en förflyttning som innebär att Orio erbjuder marknaden reservdelar och service- och logistiktjänster för andra modeller vid sidan av Saab.

I samband med lanseringen gjorde Orio valet att arbeta med brand experience-byrån Nine Yards i Göteborg. Byrån har det övergripande ansvaret för Orios interna och externa varumärkes- och varumärkeskommunikation.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners, vid sidan av det pågående interna utvecklingsarbetet, säger Johan Ran, Global Marketing Manager för Orio.

Daniel Eriksson är kundansvarig projektledare för Nine Yards. Han ser riktigt bra möjligheter att utnyttja alla de kompetenser som finns inom byrån.

– Orios verksamhet innebär en riktigt spännande utmaning, kanske främst eftersom de är ensamma inom sitt affärsområde och erbjuder hela värdekedjan, från det bakomliggande ingenjörskunnandet till faktiska leveranser till kunder via utmärkt logistik, säger han.

 

Övre raden från vänster:

Jörgen Svedberg SVP, Fredrik van det Lee copy, Daniel da Silva CD, Daniel Eriksson, kundansvarig projektledare. Nedre raden från vänster: Johan Jansson AD, Peter Lundell original, Henrietta Sterner produktionsledare design, Adam Rehal webb, Daniel Andersson Content Manager.