platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Orio väljer Nine Yards
I januari lanserades Orio, det nya namnet för den globala reservdelsleverantören som tidigare gått under namnet Saab Automobile Parts. Namnbytet är en del av en förflyttning som innebär att Orio erbjuder marknaden reservdelar och service- och logistiktjänster för andra modeller vid sidan av Saab.

I samband med lanseringen gjorde Orio valet att arbeta med brand experience-byrån Nine Yards i Göteborg. Byrån har det övergripande ansvaret för Orios interna och externa varumärkes- och varumärkeskommunikation.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners, vid sidan av det pågående interna utvecklingsarbetet, säger Johan Ran, Global Marketing Manager för Orio.

Daniel Eriksson är kundansvarig projektledare för Nine Yards. Han ser riktigt bra möjligheter att utnyttja alla de kompetenser som finns inom byrån.

– Orios verksamhet innebär en riktigt spännande utmaning, kanske främst eftersom de är ensamma inom sitt affärsområde och erbjuder hela värdekedjan, från det bakomliggande ingenjörskunnandet till faktiska leveranser till kunder via utmärkt logistik, säger han.

 

Övre raden från vänster:

Jörgen Svedberg SVP, Fredrik van det Lee copy, Daniel da Silva CD, Daniel Eriksson, kundansvarig projektledare. Nedre raden från vänster: Johan Jansson AD, Peter Lundell original, Henrietta Sterner produktionsledare design, Adam Rehal webb, Daniel Andersson Content Manager.