platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu har Sveriges bästa kundservice

För andra året i rad vann hotellkedjan Radisson Blu priset ServiceScore 2014 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar.

Undersökningsföretaget ServiceScore genomför årligen ett antal omfattande kundundersökningar som mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu som slutgiltiga vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

– Vi är glada över att vi lyckades försvara förra årets utmärkelse eftersom det visar att vårt arbete verkligen ger resultat. Jag kan inte tänka mig något finare än att få ta emot en utmärkelse som är framröstad av våra kunder, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – en av världens mest dynamiska hotellgrupper med över 1300 hotell i drift och under utveckling, fördelade över hela världen. Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja, och har dessutom uppmärksammats för servicefilosofin ”Yes I Can”.

–  Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Alla kunder är unika för oss och vi är fast beslutna om att erbjuda den absolut bästa servicen och äkta gästfrihet. För oss är en kund som väljer att återvända ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Eilertsen.

I år deltog över 3000 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.