platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
events skapar möten
Dundret
siktar på World Cup 2023.

Stolta vinnare
av Elmia Spark Award.
möten och affärer
Eventyr går samman med finska Tapaus
bildar Nordens största eventbyrå.
events skapar möten
Världsledande teknikkonferens
etableras i Skåne.
hotellnytt
Scandic inför 32-timmarsdygn
på sex utvalda hotell.
ett jobb till
Morsi Khaled
blir ny vd på Blique by Nobis.
pristagare
Årets Eventskåning 2019
till FK Göingarna och 10Mila.
forskning skapar möten
Nya centrumbildningen Navet
ska utforska hur framtiden låter.
hotellnytt
Peab bygger Scandichotell i Örebro
klart i januari 2022.

DreamHack presenterar
Nordic Esport Summit 2020, den 20 augusti i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu har Sveriges bästa kundservice

För andra året i rad vann hotellkedjan Radisson Blu priset ServiceScore 2014 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar.

Undersökningsföretaget ServiceScore genomför årligen ett antal omfattande kundundersökningar som mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu som slutgiltiga vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

– Vi är glada över att vi lyckades försvara förra årets utmärkelse eftersom det visar att vårt arbete verkligen ger resultat. Jag kan inte tänka mig något finare än att få ta emot en utmärkelse som är framröstad av våra kunder, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – en av världens mest dynamiska hotellgrupper med över 1300 hotell i drift och under utveckling, fördelade över hela världen. Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja, och har dessutom uppmärksammats för servicefilosofin ”Yes I Can”.

–  Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Alla kunder är unika för oss och vi är fast beslutna om att erbjuda den absolut bästa servicen och äkta gästfrihet. För oss är en kund som väljer att återvända ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Eilertsen.

I år deltog över 3000 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.