platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference
kommer till Göteborg.
hotellnytt
Nu öppnar Clarion Hotel Umeå
- stärker Umeås attraktivitet.
flygnytt
Ryanair expanderar på Arlanda
– lanserar 13 nya vinterlinjer.
11 000 kvadratmeter 2024
Storsatsning på mat- och dryck på Arlanda och Landvetter
- 20-tal helt nya restauranger, barer och caféer öppnar med start 2023.
27 september
Meningsfulla upplevelser
står i fokus på Världsturismdagen.
Ligger din byrå i framkant?
Region Skåne
upphandlar eventbyrå.
Ny plats för möten
Geely
– Ett innovationscenter med glasklara utsikter i Göteborg.
forskning skapar möten
ForskarFredag i Piteå
bjuder på möten med Piteås forskare.
25-26 januari 2023
Gediget program
när Framtidens Hälso & Sjukvård lanserar konferens.
Etour utforskar vägen
Forskningssamarbete
tar Höga Kusten en nivå till.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu har Sveriges bästa kundservice

För andra året i rad vann hotellkedjan Radisson Blu priset ServiceScore 2014 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar.

Undersökningsföretaget ServiceScore genomför årligen ett antal omfattande kundundersökningar som mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu som slutgiltiga vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

– Vi är glada över att vi lyckades försvara förra årets utmärkelse eftersom det visar att vårt arbete verkligen ger resultat. Jag kan inte tänka mig något finare än att få ta emot en utmärkelse som är framröstad av våra kunder, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – en av världens mest dynamiska hotellgrupper med över 1300 hotell i drift och under utveckling, fördelade över hela världen. Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja, och har dessutom uppmärksammats för servicefilosofin ”Yes I Can”.

–  Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Alla kunder är unika för oss och vi är fast beslutna om att erbjuda den absolut bästa servicen och äkta gästfrihet. För oss är en kund som väljer att återvända ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Eilertsen.

I år deltog över 3000 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.