nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu har Sveriges bästa kundservice

För andra året i rad vann hotellkedjan Radisson Blu priset ServiceScore 2014 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar.

Undersökningsföretaget ServiceScore genomför årligen ett antal omfattande kundundersökningar som mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu som slutgiltiga vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

– Vi är glada över att vi lyckades försvara förra årets utmärkelse eftersom det visar att vårt arbete verkligen ger resultat. Jag kan inte tänka mig något finare än att få ta emot en utmärkelse som är framröstad av våra kunder, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – en av världens mest dynamiska hotellgrupper med över 1300 hotell i drift och under utveckling, fördelade över hela världen. Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja, och har dessutom uppmärksammats för servicefilosofin ”Yes I Can”.

–  Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Alla kunder är unika för oss och vi är fast beslutna om att erbjuda den absolut bästa servicen och äkta gästfrihet. För oss är en kund som väljer att återvända ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Eilertsen.

I år deltog över 3000 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.