platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards gör sitt näst bästa resultat

Brand Experience-byrån Nine Yards vände en förlustprognos till det näst bästa året någonsin.

Enligt vd Janne Björge var 2013 det konstigaste året någonsin för byrån eller kanske rent av för branschen. För byrån startade året med en chefskarusell de aldrig sett maken till med med pitcher som rann ut i sanden.

–Vi tappade 15 miljoner kronor i omsättning, men bara 1,5 miljon i byråintäkt. Tack vare en osannolik kämpainsats från hela teamet så gör byrån sitt näst bästa resultat sedan starten för tio år sedan, säger Janne Björge.

Vinsten blev över 4,9 miljoner kronor och alla pengarna går tillbaka till bolaget.

– Vi vill fortsätta att vara stabila och vara  en bra plats för fantastiska människor att jobba på.

Janne Björge berättar att de minskade antalet medarbetare med fyra personer, men att några av dem som blev uppsagda förra våren är tillbaka igen.

– Det var en skitvår, men under hösten vände det ordentligt för oss. Vi fick tillbaka lusten och det började skrattas igen. Det är ett gott tecken.

I höstas rekryterades en byråchef till Stockholmskontoret och de öppnade ett kontor i Malmö. Byrån har även rekryterat inom content, copy och den digitala sidan. Allt för att möta det kraftigt ökade behovet av content marketing, storytelling och brand experience.

– Det var inte lätta beslut att ta när det blåste som hårdast i våras, säger Janne Björge. Idag är vi starkare än någonsin finansiellt och kvalitativt, och vi har en urstark kultur. Jag är otroligt ödmjuk inför teamet, de har varit makalösa.