nyheter
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards gör sitt näst bästa resultat

Brand Experience-byrån Nine Yards vände en förlustprognos till det näst bästa året någonsin.

Enligt vd Janne Björge var 2013 det konstigaste året någonsin för byrån eller kanske rent av för branschen. För byrån startade året med en chefskarusell de aldrig sett maken till med med pitcher som rann ut i sanden.

–Vi tappade 15 miljoner kronor i omsättning, men bara 1,5 miljon i byråintäkt. Tack vare en osannolik kämpainsats från hela teamet så gör byrån sitt näst bästa resultat sedan starten för tio år sedan, säger Janne Björge.

Vinsten blev över 4,9 miljoner kronor och alla pengarna går tillbaka till bolaget.

– Vi vill fortsätta att vara stabila och vara  en bra plats för fantastiska människor att jobba på.

Janne Björge berättar att de minskade antalet medarbetare med fyra personer, men att några av dem som blev uppsagda förra våren är tillbaka igen.

– Det var en skitvår, men under hösten vände det ordentligt för oss. Vi fick tillbaka lusten och det började skrattas igen. Det är ett gott tecken.

I höstas rekryterades en byråchef till Stockholmskontoret och de öppnade ett kontor i Malmö. Byrån har även rekryterat inom content, copy och den digitala sidan. Allt för att möta det kraftigt ökade behovet av content marketing, storytelling och brand experience.

– Det var inte lätta beslut att ta när det blåste som hårdast i våras, säger Janne Björge. Idag är vi starkare än någonsin finansiellt och kvalitativt, och vi har en urstark kultur. Jag är otroligt ödmjuk inför teamet, de har varit makalösa.