platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards gör sitt näst bästa resultat

Brand Experience-byrån Nine Yards vände en förlustprognos till det näst bästa året någonsin.

Enligt vd Janne Björge var 2013 det konstigaste året någonsin för byrån eller kanske rent av för branschen. För byrån startade året med en chefskarusell de aldrig sett maken till med med pitcher som rann ut i sanden.

–Vi tappade 15 miljoner kronor i omsättning, men bara 1,5 miljon i byråintäkt. Tack vare en osannolik kämpainsats från hela teamet så gör byrån sitt näst bästa resultat sedan starten för tio år sedan, säger Janne Björge.

Vinsten blev över 4,9 miljoner kronor och alla pengarna går tillbaka till bolaget.

– Vi vill fortsätta att vara stabila och vara  en bra plats för fantastiska människor att jobba på.

Janne Björge berättar att de minskade antalet medarbetare med fyra personer, men att några av dem som blev uppsagda förra våren är tillbaka igen.

– Det var en skitvår, men under hösten vände det ordentligt för oss. Vi fick tillbaka lusten och det började skrattas igen. Det är ett gott tecken.

I höstas rekryterades en byråchef till Stockholmskontoret och de öppnade ett kontor i Malmö. Byrån har även rekryterat inom content, copy och den digitala sidan. Allt för att möta det kraftigt ökade behovet av content marketing, storytelling och brand experience.

– Det var inte lätta beslut att ta när det blåste som hårdast i våras, säger Janne Björge. Idag är vi starkare än någonsin finansiellt och kvalitativt, och vi har en urstark kultur. Jag är otroligt ödmjuk inför teamet, de har varit makalösa.