Den här veckan kommer de första av de 14 500 kinesiska deltagarna från det kinesiska företaget Nu Skin Enterprises Inc till Dubai. Det är första gången UAE välkomnar en så stor incentivegrupp.
Dubai vann budet för den megastora incentivegruppen i januari förra året i hård konkurrens med Macao, Seoul och Singapore.
De kinesiska deltagarna kommer i vad man kallar för "sju vågor". Varje våg har i genomsnitt cirka 2 000 personer som anländer varje dag den här veckan. Den "sista vågen" lämnar UAE den 17 april, och varje omgång är i UAE i fem dagar.
Det kinesiska företaget valde Dubai som incentivedestination främst tack vare ett genomtänkt incentiveerbjudande vilket inkluderar ikonmärkta upplevelser och besök, femstjärnigt boende och ett transportupplägg som tar deltagarna vart de vill och nästan hur de vill samt däruöver ett stort utbud av fritidsevenemang och aktiviteter.
Alla grupper får uppleva ett nästan identiskt program som tar dem till Burj Khalifa, Dubai Mall, Al Bastakiya, Dubai Creek och Palm Jumeirah, men även till utvalda platser i Abu Dhabi och Sharjah.