nyheter
förflytta och förädla kunskap
Europas största konferens
inom högre utbildning till Göteborg.
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
RSS
rss_icon
Länkar
Trollhättan Convention Bureau skapar tillväxt

Vid årsskiftet startades Trollhättan Convention Bureau med målet att skapa tillväxt genom att aktivt arbeta för att attrahera fler möten till staden.

Dick Eriksson är näringslivschef i Trollhättans stad och ansvarig för den nyinrättade enheten.

– Det finns en stor tillväxtpotential i konferenser och kongresser. Vår ambition med satsningen är att underlätta för företag, föreningar och organisationer att lägga möten här. Samlas många människor i vår stad blir det positivt för hotell, restauranger, affärer och många andra aktörer, säger han.

Operativt ansvarig är Anki Sandberg som lång erfarenhet från turism och mötesindustrin, bland annat från sitt tidigare arbete på Visit Trollhättan Vänersborg.

– Det ska bli spännande att få fokusera på möten. Med tanke på alla lokala värdar i Trollhättan som är speciella inom just sitt specifika område tillsammans med stadens geografiska läge, så har vi en fantastisk möjlighet att locka nya och fler möten till oss.

Trollhättan Convention Bureau är strategiskt placerad under näringslivsenheten och ägs till hundra procent av Trollhättans stad.

 

Bilden: Anki Sandberg är operativt ansvarig för nya Trollhättan Convention Bureau.