platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
mot nytt uppdrag
Marie Jacobsson,
lämnar Meetx.
Turismen fördubblades mellan 2000-2018
Så vill metropolerna
få bukt med partyturismen.
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
möten och säkerhet
Stockholmsmässan
är den första säkerhetscertifierade mötesplatsen i Norden enligt Shore-standarden.
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Fin nominering till Uppsala Konsert & Kongress

Den globala branschorganisationen för konferens- och kongressanläggningar, AIPC, The International Association of Convention Centres, utser vartannat år världens främsta mötesanläggning i AIPC Apex Award.

Den enda svenska anläggningen som nominerats är Uppsala Konsert & Kongress.

I veckan offentliggjordes årets femton nominerade, vilka alla deltar i den stora finalen vid AIPC Annual Conference i Berlin i sommar.

Bland de övriga nominerade finns anläggningar i Cairns, Dublin, Durban och Kyoto.

– Vi är mycket stolta över att vara med bland de nominerade. Det betyder att våra kunder uppskattar vårt erbjudande och vår service, säger Cecilia Björkenå, försäljningschef för Uppsala Konsert & Kongress.

För att bli nominerad krävs det att minst 25 kunder, som arrangerat ett större evenemang med minst 100 deltagare, fyllt i en omfångsrik enkät i vilken de utvärderat anläggningen.

Tio av de evenemangen måste vara av internationell karaktär, vilket innebär att minst en fjärdedel av besökarna måste vara tillresta från andra länder. Enkätsvaren ligger senare också till grund för valet av vinnaren The World’s Best Convention Centre”.

Under finalen i Berlin delas det också priser ut till två av de internationellt bästa uppstickarna bland mötesanläggningarna.

– Att bara vara nominerad räcker mycket långt. I sammanhanget vill jag också nämna vårt nära samarbete med Uppsala Convention Bureau. Utan deras arbete skulle vi aldrig ha kunnat ha så många internationella möten hos oss, säger Mats Molander, marknadschef för Uppsala Konsert & Kongress.

 

Foto: Magnus Öst.