platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Fin nominering till Uppsala Konsert & Kongress

Den globala branschorganisationen för konferens- och kongressanläggningar, AIPC, The International Association of Convention Centres, utser vartannat år världens främsta mötesanläggning i AIPC Apex Award.

Den enda svenska anläggningen som nominerats är Uppsala Konsert & Kongress.

I veckan offentliggjordes årets femton nominerade, vilka alla deltar i den stora finalen vid AIPC Annual Conference i Berlin i sommar.

Bland de övriga nominerade finns anläggningar i Cairns, Dublin, Durban och Kyoto.

– Vi är mycket stolta över att vara med bland de nominerade. Det betyder att våra kunder uppskattar vårt erbjudande och vår service, säger Cecilia Björkenå, försäljningschef för Uppsala Konsert & Kongress.

För att bli nominerad krävs det att minst 25 kunder, som arrangerat ett större evenemang med minst 100 deltagare, fyllt i en omfångsrik enkät i vilken de utvärderat anläggningen.

Tio av de evenemangen måste vara av internationell karaktär, vilket innebär att minst en fjärdedel av besökarna måste vara tillresta från andra länder. Enkätsvaren ligger senare också till grund för valet av vinnaren The World’s Best Convention Centre”.

Under finalen i Berlin delas det också priser ut till två av de internationellt bästa uppstickarna bland mötesanläggningarna.

– Att bara vara nominerad räcker mycket långt. I sammanhanget vill jag också nämna vårt nära samarbete med Uppsala Convention Bureau. Utan deras arbete skulle vi aldrig ha kunnat ha så många internationella möten hos oss, säger Mats Molander, marknadschef för Uppsala Konsert & Kongress.

 

Foto: Magnus Öst.