platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
RSS
rss_icon
Länkar
Fin nominering till Uppsala Konsert & Kongress

Den globala branschorganisationen för konferens- och kongressanläggningar, AIPC, The International Association of Convention Centres, utser vartannat år världens främsta mötesanläggning i AIPC Apex Award.

Den enda svenska anläggningen som nominerats är Uppsala Konsert & Kongress.

I veckan offentliggjordes årets femton nominerade, vilka alla deltar i den stora finalen vid AIPC Annual Conference i Berlin i sommar.

Bland de övriga nominerade finns anläggningar i Cairns, Dublin, Durban och Kyoto.

– Vi är mycket stolta över att vara med bland de nominerade. Det betyder att våra kunder uppskattar vårt erbjudande och vår service, säger Cecilia Björkenå, försäljningschef för Uppsala Konsert & Kongress.

För att bli nominerad krävs det att minst 25 kunder, som arrangerat ett större evenemang med minst 100 deltagare, fyllt i en omfångsrik enkät i vilken de utvärderat anläggningen.

Tio av de evenemangen måste vara av internationell karaktär, vilket innebär att minst en fjärdedel av besökarna måste vara tillresta från andra länder. Enkätsvaren ligger senare också till grund för valet av vinnaren The World’s Best Convention Centre”.

Under finalen i Berlin delas det också priser ut till två av de internationellt bästa uppstickarna bland mötesanläggningarna.

– Att bara vara nominerad räcker mycket långt. I sammanhanget vill jag också nämna vårt nära samarbete med Uppsala Convention Bureau. Utan deras arbete skulle vi aldrig ha kunnat ha så många internationella möten hos oss, säger Mats Molander, marknadschef för Uppsala Konsert & Kongress.

 

Foto: Magnus Öst.