platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hållbart långsiktigt
​Nytt samarbetsavtal
mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen.
Events skapar möten
Internationell coachutbildning
– en långtidseffekt av VM i bordtennis i Halmstad.
Hotellnytt
Elite Hotels
storsatsar på gym och spa.
innovationer
​Helsingborg
bygger AI-fabriken Smarter City Lab med stöd från Vinnova.
hotellnytt
Stor hotellsatsning av Winn Hotel Group
lyfter Södertälje centrum.
hotellnytt
Norrköping når nya höjder
med Winn Hotel Groups nya hotell.
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
RSS
rss_icon
Länkar
Fin nominering till Uppsala Konsert & Kongress

Den globala branschorganisationen för konferens- och kongressanläggningar, AIPC, The International Association of Convention Centres, utser vartannat år världens främsta mötesanläggning i AIPC Apex Award.

Den enda svenska anläggningen som nominerats är Uppsala Konsert & Kongress.

I veckan offentliggjordes årets femton nominerade, vilka alla deltar i den stora finalen vid AIPC Annual Conference i Berlin i sommar.

Bland de övriga nominerade finns anläggningar i Cairns, Dublin, Durban och Kyoto.

– Vi är mycket stolta över att vara med bland de nominerade. Det betyder att våra kunder uppskattar vårt erbjudande och vår service, säger Cecilia Björkenå, försäljningschef för Uppsala Konsert & Kongress.

För att bli nominerad krävs det att minst 25 kunder, som arrangerat ett större evenemang med minst 100 deltagare, fyllt i en omfångsrik enkät i vilken de utvärderat anläggningen.

Tio av de evenemangen måste vara av internationell karaktär, vilket innebär att minst en fjärdedel av besökarna måste vara tillresta från andra länder. Enkätsvaren ligger senare också till grund för valet av vinnaren The World’s Best Convention Centre”.

Under finalen i Berlin delas det också priser ut till två av de internationellt bästa uppstickarna bland mötesanläggningarna.

– Att bara vara nominerad räcker mycket långt. I sammanhanget vill jag också nämna vårt nära samarbete med Uppsala Convention Bureau. Utan deras arbete skulle vi aldrig ha kunnat ha så många internationella möten hos oss, säger Mats Molander, marknadschef för Uppsala Konsert & Kongress.

 

Foto: Magnus Öst.