nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan
Varje vardag under nio veckor släpps ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten och levererat gratis som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. För SF Bio Konferens & Event är målet med satsningen att bli bäst på möten i citylägen.

– Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt.

Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva Mötesskolan är publicerad i bloggen motesskolan.tumblr.com.

Konferens & Event är med sina drygt 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av landets största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

– Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar, som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och kunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

– Utifrån min vardag, där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som Utrikesdepartementet och TED x Stockholm, har jag fått erfarenhet av hur man skapar lyckade möten. Nu får jag chansen att dela med mig av de kunskaperna till andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån.

Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan även i bokform.

Bilden: Jörgen Dyssvold, fotograf: Sara Appelgren.