platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan
Varje vardag under nio veckor släpps ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten och levererat gratis som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. För SF Bio Konferens & Event är målet med satsningen att bli bäst på möten i citylägen.

– Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt.

Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva Mötesskolan är publicerad i bloggen motesskolan.tumblr.com.

Konferens & Event är med sina drygt 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av landets största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

– Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar, som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och kunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

– Utifrån min vardag, där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som Utrikesdepartementet och TED x Stockholm, har jag fått erfarenhet av hur man skapar lyckade möten. Nu får jag chansen att dela med mig av de kunskaperna till andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån.

Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan även i bokform.

Bilden: Jörgen Dyssvold, fotograf: Sara Appelgren.