platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan
Varje vardag under nio veckor släpps ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten och levererat gratis som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. För SF Bio Konferens & Event är målet med satsningen att bli bäst på möten i citylägen.

– Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt.

Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva Mötesskolan är publicerad i bloggen motesskolan.tumblr.com.

Konferens & Event är med sina drygt 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av landets största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

– Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar, som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och kunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

– Utifrån min vardag, där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som Utrikesdepartementet och TED x Stockholm, har jag fått erfarenhet av hur man skapar lyckade möten. Nu får jag chansen att dela med mig av de kunskaperna till andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån.

Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan även i bokform.

Bilden: Jörgen Dyssvold, fotograf: Sara Appelgren.