Hotellkedjan har utsetts till det högst rankade varumärket i Norden i den årliga kundundersökningen Hotel Guest Survey utförd av det brittiska analysföretaget BDRC Continental.
I undersökningen fick över 2 450 nordiska hotells affärs- och fritidsgäster svara på frågor om bland annat hur väl de känner till olika hotellvarumärken och om de rekommenderar hotellet till andra personer.
– Vi har satsat på allt från en omfattande renovering av hotellen till expressmöten och mobila utcheckningar, något som bevisligen uppskattas av våra gäster. Utmärkelsen visar att det jobb som alla medarbetare gör varje dag är rätt och viktigt, säger Frank Fiskers, koncernchef för Scandic.
Mellan åren 2012-2014 renoverar hotellkedjan drygt 40 av sina svenska hotell där fokus ligger på ny design och inredning. Över 1,5 miljarder kronor har hittills lagts på renoveringen, vilket är en av Europas största hotellrenoveringar någonsin.
I mars godkändes även Scandis uppköp av Rica Hotels av norska och svenska konkurrensverk, vilket etablerar hotellkedjan som Nordens största. Och i höst inleds ett samarbete med restaurangkonceptet Jamie's Italian.