nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards anställer en språkfascist, särskrivningsabsolutist och adjektivknarkare
Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communication och börjar arbeta hos Brand Experience-byrån Nine Yards.

– Vi går in i en ny, expansiv, fas, och stärker byrån med många spännande personer just nu, säger Janne Björge vd för Nine Yards.

– Starka varumärken byggs inifrån, och det finns ett enormt behov av duktiga berättare med kunskap om tonen och språket. Fredrik går rakt in i befintliga uppdrag med stor energi, ett magiskt engagemang och en erfarenhet som kändes rätt från dag ett.

Fredrik van der Lee har en bakgrund som journalist och skribent med bland annat ett tiotal år på GP och ett par säsonger av SVTs På Spåret. De senaste åren har han arbetat som copywriter för Norma, Bobby, LTS Kommunikation och Cordovan Communication och med kunder som Volvo Trucks, Volvo Cars, SCA och Husqvarna.

Fredrik van der Lees största drivkraft professionellt är begriplighet och viljan att berätta riktigt bra historier. ”Hellre förenkla än försvåra”, som han säger själv.