platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards anställer en språkfascist, särskrivningsabsolutist och adjektivknarkare
Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communication och börjar arbeta hos Brand Experience-byrån Nine Yards.

– Vi går in i en ny, expansiv, fas, och stärker byrån med många spännande personer just nu, säger Janne Björge vd för Nine Yards.

– Starka varumärken byggs inifrån, och det finns ett enormt behov av duktiga berättare med kunskap om tonen och språket. Fredrik går rakt in i befintliga uppdrag med stor energi, ett magiskt engagemang och en erfarenhet som kändes rätt från dag ett.

Fredrik van der Lee har en bakgrund som journalist och skribent med bland annat ett tiotal år på GP och ett par säsonger av SVTs På Spåret. De senaste åren har han arbetat som copywriter för Norma, Bobby, LTS Kommunikation och Cordovan Communication och med kunder som Volvo Trucks, Volvo Cars, SCA och Husqvarna.

Fredrik van der Lees största drivkraft professionellt är begriplighet och viljan att berätta riktigt bra historier. ”Hellre förenkla än försvåra”, som han säger själv.