platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hållbart långsiktigt
​Nytt samarbetsavtal
mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen.
Events skapar möten
Internationell coachutbildning
– en långtidseffekt av VM i bordtennis i Halmstad.
Hotellnytt
Elite Hotels
storsatsar på gym och spa.
innovationer
​Helsingborg
bygger AI-fabriken Smarter City Lab med stöd från Vinnova.
hotellnytt
Stor hotellsatsning av Winn Hotel Group
lyfter Södertälje centrum.
hotellnytt
Norrköping når nya höjder
med Winn Hotel Groups nya hotell.
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards anställer en språkfascist, särskrivningsabsolutist och adjektivknarkare
Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communication och börjar arbeta hos Brand Experience-byrån Nine Yards.

– Vi går in i en ny, expansiv, fas, och stärker byrån med många spännande personer just nu, säger Janne Björge vd för Nine Yards.

– Starka varumärken byggs inifrån, och det finns ett enormt behov av duktiga berättare med kunskap om tonen och språket. Fredrik går rakt in i befintliga uppdrag med stor energi, ett magiskt engagemang och en erfarenhet som kändes rätt från dag ett.

Fredrik van der Lee har en bakgrund som journalist och skribent med bland annat ett tiotal år på GP och ett par säsonger av SVTs På Spåret. De senaste åren har han arbetat som copywriter för Norma, Bobby, LTS Kommunikation och Cordovan Communication och med kunder som Volvo Trucks, Volvo Cars, SCA och Husqvarna.

Fredrik van der Lees största drivkraft professionellt är begriplighet och viljan att berätta riktigt bra historier. ”Hellre förenkla än försvåra”, som han säger själv.