platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards anställer en språkfascist, särskrivningsabsolutist och adjektivknarkare
Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communication och börjar arbeta hos Brand Experience-byrån Nine Yards.

– Vi går in i en ny, expansiv, fas, och stärker byrån med många spännande personer just nu, säger Janne Björge vd för Nine Yards.

– Starka varumärken byggs inifrån, och det finns ett enormt behov av duktiga berättare med kunskap om tonen och språket. Fredrik går rakt in i befintliga uppdrag med stor energi, ett magiskt engagemang och en erfarenhet som kändes rätt från dag ett.

Fredrik van der Lee har en bakgrund som journalist och skribent med bland annat ett tiotal år på GP och ett par säsonger av SVTs På Spåret. De senaste åren har han arbetat som copywriter för Norma, Bobby, LTS Kommunikation och Cordovan Communication och med kunder som Volvo Trucks, Volvo Cars, SCA och Husqvarna.

Fredrik van der Lees största drivkraft professionellt är begriplighet och viljan att berätta riktigt bra historier. ”Hellre förenkla än försvåra”, som han säger själv.