platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
100 000 kronor
Vasaloppet
vinner Stora Turismpriset 2021.
4 december 2021
Internationella lärarkonferensen researchED
kommer till Haninge - med fokus på forskning och skola.
IMEX 30 nov - 2 dec
Trenderna inom evenemangsteknik
ökar engagemanget i ROI-investeringen.
mot nya rekord
Ullevi renoveras
för minst 16 miljoner kronor.
flygbokningssystem
Booking Holdings
förvärvar svenska Etraveli Group för över 17 miljarder kronor.
kultur och möten
Elite Hotels
blir huvudsponsor till Augustpriset.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards anställer en språkfascist, särskrivningsabsolutist och adjektivknarkare
Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communication och börjar arbeta hos Brand Experience-byrån Nine Yards.

– Vi går in i en ny, expansiv, fas, och stärker byrån med många spännande personer just nu, säger Janne Björge vd för Nine Yards.

– Starka varumärken byggs inifrån, och det finns ett enormt behov av duktiga berättare med kunskap om tonen och språket. Fredrik går rakt in i befintliga uppdrag med stor energi, ett magiskt engagemang och en erfarenhet som kändes rätt från dag ett.

Fredrik van der Lee har en bakgrund som journalist och skribent med bland annat ett tiotal år på GP och ett par säsonger av SVTs På Spåret. De senaste åren har han arbetat som copywriter för Norma, Bobby, LTS Kommunikation och Cordovan Communication och med kunder som Volvo Trucks, Volvo Cars, SCA och Husqvarna.

Fredrik van der Lees största drivkraft professionellt är begriplighet och viljan att berätta riktigt bra historier. ”Hellre förenkla än försvåra”, som han säger själv.