platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget skänker 490 989 kr till välgörande ändamål
För fjorton år sedan införde Bokningsbolaget ett lojalitetsprogram med syfte att stödja miljö- och humanitära insatser. Under åren som gått har de skänkt närmare åtta och en halv miljon kronor till Amnesty International, Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden. Summan för 2013 blev nästan en halv miljon kronor.

Bokningsbolaget är förmodligen ett av lamdets företag som skänker mest pengar i förhållande till sin vinst. Varje år går 0,3 procent av omsättningen på alla de möten och events som bokas genom företaget till Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden.

Pengarna som de skänker dras direkt från vinsten. Det handlar om allt från 25 till 50 procent av vinsten varje år.

– Ett strategiskt och långsiktigt arbete med Corporate Social Responsibility leder till en positiv bild av varumärket och bidrar till en ökad lönsamhet, säger Ingela Engblom, marknadschef för Bokningsbolaget.

Det är företagets kunder som efter årets slut får välja hur de vill fördela pengarna mellan organisationerna. I år ser fördelningen ut så här:

• Rädda Barnen – 151 158 kronor.

• WWF – 120 185 kronor.

• Röda Korset – 115 229 kronor.

• Amnesty – 104 417 kronor.

 

Foto: iStockPhoto. Fotograf: Robert Churchill.