platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget skänker 490 989 kr till välgörande ändamål
För fjorton år sedan införde Bokningsbolaget ett lojalitetsprogram med syfte att stödja miljö- och humanitära insatser. Under åren som gått har de skänkt närmare åtta och en halv miljon kronor till Amnesty International, Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden. Summan för 2013 blev nästan en halv miljon kronor.

Bokningsbolaget är förmodligen ett av lamdets företag som skänker mest pengar i förhållande till sin vinst. Varje år går 0,3 procent av omsättningen på alla de möten och events som bokas genom företaget till Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden.

Pengarna som de skänker dras direkt från vinsten. Det handlar om allt från 25 till 50 procent av vinsten varje år.

– Ett strategiskt och långsiktigt arbete med Corporate Social Responsibility leder till en positiv bild av varumärket och bidrar till en ökad lönsamhet, säger Ingela Engblom, marknadschef för Bokningsbolaget.

Det är företagets kunder som efter årets slut får välja hur de vill fördela pengarna mellan organisationerna. I år ser fördelningen ut så här:

• Rädda Barnen – 151 158 kronor.

• WWF – 120 185 kronor.

• Röda Korset – 115 229 kronor.

• Amnesty – 104 417 kronor.

 

Foto: iStockPhoto. Fotograf: Robert Churchill.