platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget skänker 490 989 kr till välgörande ändamål
För fjorton år sedan införde Bokningsbolaget ett lojalitetsprogram med syfte att stödja miljö- och humanitära insatser. Under åren som gått har de skänkt närmare åtta och en halv miljon kronor till Amnesty International, Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden. Summan för 2013 blev nästan en halv miljon kronor.

Bokningsbolaget är förmodligen ett av lamdets företag som skänker mest pengar i förhållande till sin vinst. Varje år går 0,3 procent av omsättningen på alla de möten och events som bokas genom företaget till Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden.

Pengarna som de skänker dras direkt från vinsten. Det handlar om allt från 25 till 50 procent av vinsten varje år.

– Ett strategiskt och långsiktigt arbete med Corporate Social Responsibility leder till en positiv bild av varumärket och bidrar till en ökad lönsamhet, säger Ingela Engblom, marknadschef för Bokningsbolaget.

Det är företagets kunder som efter årets slut får välja hur de vill fördela pengarna mellan organisationerna. I år ser fördelningen ut så här:

• Rädda Barnen – 151 158 kronor.

• WWF – 120 185 kronor.

• Röda Korset – 115 229 kronor.

• Amnesty – 104 417 kronor.

 

Foto: iStockPhoto. Fotograf: Robert Churchill.