platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget skänker 490 989 kr till välgörande ändamål
För fjorton år sedan införde Bokningsbolaget ett lojalitetsprogram med syfte att stödja miljö- och humanitära insatser. Under åren som gått har de skänkt närmare åtta och en halv miljon kronor till Amnesty International, Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden. Summan för 2013 blev nästan en halv miljon kronor.

Bokningsbolaget är förmodligen ett av lamdets företag som skänker mest pengar i förhållande till sin vinst. Varje år går 0,3 procent av omsättningen på alla de möten och events som bokas genom företaget till Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden.

Pengarna som de skänker dras direkt från vinsten. Det handlar om allt från 25 till 50 procent av vinsten varje år.

– Ett strategiskt och långsiktigt arbete med Corporate Social Responsibility leder till en positiv bild av varumärket och bidrar till en ökad lönsamhet, säger Ingela Engblom, marknadschef för Bokningsbolaget.

Det är företagets kunder som efter årets slut får välja hur de vill fördela pengarna mellan organisationerna. I år ser fördelningen ut så här:

• Rädda Barnen – 151 158 kronor.

• WWF – 120 185 kronor.

• Röda Korset – 115 229 kronor.

• Amnesty – 104 417 kronor.

 

Foto: iStockPhoto. Fotograf: Robert Churchill.