nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget skänker 490 989 kr till välgörande ändamål
För fjorton år sedan införde Bokningsbolaget ett lojalitetsprogram med syfte att stödja miljö- och humanitära insatser. Under åren som gått har de skänkt närmare åtta och en halv miljon kronor till Amnesty International, Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden. Summan för 2013 blev nästan en halv miljon kronor.

Bokningsbolaget är förmodligen ett av lamdets företag som skänker mest pengar i förhållande till sin vinst. Varje år går 0,3 procent av omsättningen på alla de möten och events som bokas genom företaget till Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden.

Pengarna som de skänker dras direkt från vinsten. Det handlar om allt från 25 till 50 procent av vinsten varje år.

– Ett strategiskt och långsiktigt arbete med Corporate Social Responsibility leder till en positiv bild av varumärket och bidrar till en ökad lönsamhet, säger Ingela Engblom, marknadschef för Bokningsbolaget.

Det är företagets kunder som efter årets slut får välja hur de vill fördela pengarna mellan organisationerna. I år ser fördelningen ut så här:

• Rädda Barnen – 151 158 kronor.

• WWF – 120 185 kronor.

• Röda Korset – 115 229 kronor.

• Amnesty – 104 417 kronor.

 

Foto: iStockPhoto. Fotograf: Robert Churchill.