Svensk Konferens- och Mötesbarometer är en årlig undersökning som genomförs analysföretaget Resegeometri Nordic i samarbete med Quick Search Sweden.
I den oberoende mätningen bedömer över ettusen konferensinköpare på svenska företag de största mötesaktörerna utifrån bland annat Net Promoter Score, NPS.
Det är ett rekommendationsindex som bygger på frågan "Skulle du rekommendera följande bokningsbolag/konferensarrangörer till en kollega eller vän?” Svarsskalan går från noll till tio, där noll innebär inte alls sannolikt och tio innebär högst sannolikt.
Undersökningen, som genomfördes i slutet av förra året, visar att Bokningsbolaget under det senaste året har lyckats överträffa kundens förväntningar ordentligt.
NPS-värdena har ökat från fem till 28, vilket gör att bolaget hamnar i topp som den aktör i kategorin bokningsbolag/förmedlare/arrangör som har marknadens mest nöjda kunder.
Bokningsbolaget får även högst ranking när kunden får bedöma de tre kvalitetsområden som har högst betydelse för deras val. Företaget hamnar på första plats när det gäller "Serviceorientering och konferensutbud", och är tvåa på kvalitetsområdet "Värde för pengarna".