nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget har nöjdast kunder

Svensk Konferens- och Mötesbarometer är en årlig undersökning som genomförs analysföretaget Resegeometri Nordic i samarbete med Quick Search Sweden.

I den oberoende mätningen bedömer över ettusen konferensinköpare på svenska företag de största mötesaktörerna utifrån bland annat Net Promoter Score, NPS.

Det är ett rekommendationsindex som bygger på frågan "Skulle du rekommendera följande bokningsbolag/konferensarrangörer till en kollega eller vän?” Svarsskalan går från noll till tio, där noll innebär inte alls sannolikt och tio innebär högst sannolikt.

Undersökningen, som genomfördes i slutet av förra året, visar att Bokningsbolaget under det senaste året har lyckats överträffa kundens förväntningar ordentligt.

NPS-värdena har ökat från fem till 28, vilket gör att bolaget hamnar i topp som den aktör i kategorin bokningsbolag/förmedlare/arrangör som har marknadens mest nöjda kunder.

Bokningsbolaget får även högst ranking när kunden får bedöma de tre kvalitetsområden som har högst betydelse för deras val. Företaget hamnar på första plats när det gäller "Serviceorientering och konferensutbud", och är tvåa på kvalitetsområdet "Värde för pengarna".