platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget har nöjdast kunder

Svensk Konferens- och Mötesbarometer är en årlig undersökning som genomförs analysföretaget Resegeometri Nordic i samarbete med Quick Search Sweden.

I den oberoende mätningen bedömer över ettusen konferensinköpare på svenska företag de största mötesaktörerna utifrån bland annat Net Promoter Score, NPS.

Det är ett rekommendationsindex som bygger på frågan "Skulle du rekommendera följande bokningsbolag/konferensarrangörer till en kollega eller vän?” Svarsskalan går från noll till tio, där noll innebär inte alls sannolikt och tio innebär högst sannolikt.

Undersökningen, som genomfördes i slutet av förra året, visar att Bokningsbolaget under det senaste året har lyckats överträffa kundens förväntningar ordentligt.

NPS-värdena har ökat från fem till 28, vilket gör att bolaget hamnar i topp som den aktör i kategorin bokningsbolag/förmedlare/arrangör som har marknadens mest nöjda kunder.

Bokningsbolaget får även högst ranking när kunden får bedöma de tre kvalitetsområden som har högst betydelse för deras val. Företaget hamnar på första plats när det gäller "Serviceorientering och konferensutbud", och är tvåa på kvalitetsområdet "Värde för pengarna".