platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget har nöjdast kunder

Svensk Konferens- och Mötesbarometer är en årlig undersökning som genomförs analysföretaget Resegeometri Nordic i samarbete med Quick Search Sweden.

I den oberoende mätningen bedömer över ettusen konferensinköpare på svenska företag de största mötesaktörerna utifrån bland annat Net Promoter Score, NPS.

Det är ett rekommendationsindex som bygger på frågan "Skulle du rekommendera följande bokningsbolag/konferensarrangörer till en kollega eller vän?” Svarsskalan går från noll till tio, där noll innebär inte alls sannolikt och tio innebär högst sannolikt.

Undersökningen, som genomfördes i slutet av förra året, visar att Bokningsbolaget under det senaste året har lyckats överträffa kundens förväntningar ordentligt.

NPS-värdena har ökat från fem till 28, vilket gör att bolaget hamnar i topp som den aktör i kategorin bokningsbolag/förmedlare/arrangör som har marknadens mest nöjda kunder.

Bokningsbolaget får även högst ranking när kunden får bedöma de tre kvalitetsområden som har högst betydelse för deras val. Företaget hamnar på första plats när det gäller "Serviceorientering och konferensutbud", och är tvåa på kvalitetsområdet "Värde för pengarna".