nyheter
Alla borde certifieras
Stort intresse
för att kvalitetssäkra besöksnäringens gymnasieutbildningar.
flygnytt
Singapore Airlines öppnar linje
från Köpenhamn till Rom
kraftsamling
SM i tyngdlyftning i Halmstad
den 9-10 oktober 2021.
Omvärldsanalys
Malaysias Business Eventsindustri
samlar sig för en stark återöppning.
28 juni - 1 juli
IBTM Wired
avslöjar de första detaljerna om Hosted Buyers och utställare,
nytt jobb
Petter Hartman ny vd
för Medicon Village Innovation.
nytt jobb
Svenska Mötens nya vd
ska ta mötesindustrin in i framtiden
Bella Center växer
Bella Arena:
Ny arena i Köpenhamn med plats för 7 000 sittande gäster.
nytt jobb
Niklas Söderberg
lämnar SES som verksamhetschef.
världskongress
Stockholm en av finalisterna
för global museikongress 2025.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad & Co är nu Destination Halmstad

Varför byta ett namn som börjar bli inarbetat och känt?

– Tittar vi runt om i landet och till och med i världen så bildas fler och fler destinationsbolag med ansvar för att medverka till ortens utveckling inom turismsektorn. Namnet är enkelt att kommunicera och det finns andra bolag med destination i namnet i Sverige, vilket stärker enhetligheten i näringen, säger Johan F Lundberg, vd för Destination Halmstad.

Destinationhalmstad.se har bolaget använt under några år och namnbytet gör det enklare att kommunicera med omvärlden, konstaterar Johan F Lundberg.

Det nya namnet är godkänt av Bolagsverket. Arbetet med att byta logotyp planeras under mars, och kostnaden för det är inom den befintliga budgeten.