nyheter
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad & Co är nu Destination Halmstad

Varför byta ett namn som börjar bli inarbetat och känt?

– Tittar vi runt om i landet och till och med i världen så bildas fler och fler destinationsbolag med ansvar för att medverka till ortens utveckling inom turismsektorn. Namnet är enkelt att kommunicera och det finns andra bolag med destination i namnet i Sverige, vilket stärker enhetligheten i näringen, säger Johan F Lundberg, vd för Destination Halmstad.

Destinationhalmstad.se har bolaget använt under några år och namnbytet gör det enklare att kommunicera med omvärlden, konstaterar Johan F Lundberg.

Det nya namnet är godkänt av Bolagsverket. Arbetet med att byta logotyp planeras under mars, och kostnaden för det är inom den befintliga budgeten.