nyheter
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad & Co är nu Destination Halmstad

Varför byta ett namn som börjar bli inarbetat och känt?

– Tittar vi runt om i landet och till och med i världen så bildas fler och fler destinationsbolag med ansvar för att medverka till ortens utveckling inom turismsektorn. Namnet är enkelt att kommunicera och det finns andra bolag med destination i namnet i Sverige, vilket stärker enhetligheten i näringen, säger Johan F Lundberg, vd för Destination Halmstad.

Destinationhalmstad.se har bolaget använt under några år och namnbytet gör det enklare att kommunicera med omvärlden, konstaterar Johan F Lundberg.

Det nya namnet är godkänt av Bolagsverket. Arbetet med att byta logotyp planeras under mars, och kostnaden för det är inom den befintliga budgeten.