nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
The Meetings Show i London öppnar för anmälan

Nu är det möjligt att anmäla sitt intresse för att få följa med som Hosted Buyer till The Meetings Show på Olympia i London den 8-10 juli.

Arrangören har gjort stora investeringar för att säkerställa att Hosted Buyers har mer produktiv tid på mässan, och får tillfälle att ta del av alla nätverk och utbildnings- och affärsmöjligheter som finns.

– Vi är mycket nöjda över kvaliteten på vårt Hosted Buyer-program. Det är ett otroligt produktivt sätt att göra affärer på och det är helt inriktat på de behov som våra Hosted Buyers har framfört till oss som arrangörer. Om jag skulle sammanfatta det i ett ord blir det flexibilitet, säger Steve Knight, Event Director för The Meetings Show.

I år kan de inbjudna köparna välja mellan att stanna i en eller två nätter. Enligt Steve Knight ger det besökaren möjlighet att komma till London kvällen före för att bättre kunna förbereda sig för de möten som man har förbokat.

Är du en internationell Hosted Buyer har du gratis resor och boende, inklusive fri transport till mässanläggningen, från och till hotellet och andra nätverksplatser. Därutöver erbjuds ett urval av lounger under din tid på mässan.

Hosted Buyers kan schemalägga sina möten med de utställare de vill veta mer om för att garanteras en möjlighet att göra affärer.

På mässan ställer många av Storbritanniens mest kända mötesindustrileverantörer ut. Några nya namn för i år är: Abu Dhabi, Accor Hotels, Belfast, Brill AV, Brunel University, Carlson Rezidor, Centium Software, C Hotell, Chicago, Dolce Hotels, Dubai, Madrid, Norge, Sana Hotels, Sandals Hotels och Beaches Resorts, Turkiet, Balearerna, The Westminster Collection, Washington DC, Whittlebury Hall, Wyboston Lakes och Zagreb.

Svenska utställare förra året var Convention Bureauerna från Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö och Luleå. Utställarna var väldigt nöjda och ansåg att mässan höll samma klass som de stora mässorna IMEX Frankfurt och EIBTM i Barcelona, vilket är ett väldigt bra betyg.

The Association Meetings Conference genomförs måndagen den 7 juli för kvalificerade AMCs, PCOs och andra kongressorganisatörer och planerare. Det pågår också flera nätverksaktiviteter för den här gruppen under hela veckan. Dessutom hålls ett omfattande program för inspektionsresor och fam-trips för flera destinationer.

The Meetings Shows Hosted Buyer-program gör att jag kan fokusera på det viktiga – nätverkande och lärande – snarare än att hålla på med krångliga resor och logistikproblem. Jag hade några fantastiska möten under mässan 2013, där också utställarna var av extremt hög kvalitet, säger Deborah Gensler, vd för Compass Group.

The Meetings Show, som arrangeras av Centaur Exhibitions, är ett stort event för den brittiska mötesindustrin. Här möts mötesindustriproffs på både köpar- och leverantörssidorna av industrin.

Vill du komma till mässan som en Hosted Buyer måste du ansöka via www.themeetingsshow.com där ansökningarna granskas av en expertgrupp innan man får klartecken att komma till London.