platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad slår rekord för sjunde året i rad

Förra året går till historien som det bästa någonsin för Ystad Saltsjöbad. Omsättningen uppgick till totalt 145 miljoner kronor, en ökning med 16 procent jämfört med rekordåret 2012.

Fortsatt tillväxt, lyckade investeringar, fortsatta satsningar på service samt positiva recensioner och utmärkelser ligger bakom resultatet.

– Sju år i följd är inte bara anmärkningsvärt utan ska ställas i relation till att stora delar av branschen brottas med låg eller ingen tillväxt alls, säger Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad.

Anläggningen har under de senaste åren investerat i 30 nya rum, spa-attraktioner, rumsrenovering och olika satsningar på medarbetarna. Förra året öppnades två nya restauranger och köket förstärktes.

– De offensiva satsningarna på mat och spa gör oss till en året-runt-destination. Vi har nästan lika många rum uthyrda i januari som juli.

Förra årets expansion resulterade i att hotellet nyanställde 14 personer, vilket innebär totalt 124 heltidsanställda. Därmed är Ystad Saltsjöbad en av kommunens största arbetsgivare.

Förra året inleddes satsningen på den internationella marknaden. Ambitionen är att bli ett internationellt destinationshotell av världsklass inom tre år.

Bland annat utökades informationen i alla kanaler till att omfatta danska och engelska. Den europeiska marknaden är, med Sverige följt av Danmark, viktigast.  

– Vi har högt ställda mål och fortsätter att satsa och utvecklas så länge vi har gästernas förtroende, säger Anders Nilsson.

Ystad Saltsjöbad fick sex utmärkelser under 2013, bland andra World Travel Award för Sveriges bästa möteshotell samt bästa spa i Sverige via World Luxury Hotel Awards.