platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad slår rekord för sjunde året i rad

Förra året går till historien som det bästa någonsin för Ystad Saltsjöbad. Omsättningen uppgick till totalt 145 miljoner kronor, en ökning med 16 procent jämfört med rekordåret 2012.

Fortsatt tillväxt, lyckade investeringar, fortsatta satsningar på service samt positiva recensioner och utmärkelser ligger bakom resultatet.

– Sju år i följd är inte bara anmärkningsvärt utan ska ställas i relation till att stora delar av branschen brottas med låg eller ingen tillväxt alls, säger Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad.

Anläggningen har under de senaste åren investerat i 30 nya rum, spa-attraktioner, rumsrenovering och olika satsningar på medarbetarna. Förra året öppnades två nya restauranger och köket förstärktes.

– De offensiva satsningarna på mat och spa gör oss till en året-runt-destination. Vi har nästan lika många rum uthyrda i januari som juli.

Förra årets expansion resulterade i att hotellet nyanställde 14 personer, vilket innebär totalt 124 heltidsanställda. Därmed är Ystad Saltsjöbad en av kommunens största arbetsgivare.

Förra året inleddes satsningen på den internationella marknaden. Ambitionen är att bli ett internationellt destinationshotell av världsklass inom tre år.

Bland annat utökades informationen i alla kanaler till att omfatta danska och engelska. Den europeiska marknaden är, med Sverige följt av Danmark, viktigast.  

– Vi har högt ställda mål och fortsätter att satsa och utvecklas så länge vi har gästernas förtroende, säger Anders Nilsson.

Ystad Saltsjöbad fick sex utmärkelser under 2013, bland andra World Travel Award för Sveriges bästa möteshotell samt bästa spa i Sverige via World Luxury Hotel Awards.