platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad slår rekord för sjunde året i rad

Förra året går till historien som det bästa någonsin för Ystad Saltsjöbad. Omsättningen uppgick till totalt 145 miljoner kronor, en ökning med 16 procent jämfört med rekordåret 2012.

Fortsatt tillväxt, lyckade investeringar, fortsatta satsningar på service samt positiva recensioner och utmärkelser ligger bakom resultatet.

– Sju år i följd är inte bara anmärkningsvärt utan ska ställas i relation till att stora delar av branschen brottas med låg eller ingen tillväxt alls, säger Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad.

Anläggningen har under de senaste åren investerat i 30 nya rum, spa-attraktioner, rumsrenovering och olika satsningar på medarbetarna. Förra året öppnades två nya restauranger och köket förstärktes.

– De offensiva satsningarna på mat och spa gör oss till en året-runt-destination. Vi har nästan lika många rum uthyrda i januari som juli.

Förra årets expansion resulterade i att hotellet nyanställde 14 personer, vilket innebär totalt 124 heltidsanställda. Därmed är Ystad Saltsjöbad en av kommunens största arbetsgivare.

Förra året inleddes satsningen på den internationella marknaden. Ambitionen är att bli ett internationellt destinationshotell av världsklass inom tre år.

Bland annat utökades informationen i alla kanaler till att omfatta danska och engelska. Den europeiska marknaden är, med Sverige följt av Danmark, viktigast.  

– Vi har högt ställda mål och fortsätter att satsa och utvecklas så länge vi har gästernas förtroende, säger Anders Nilsson.

Ystad Saltsjöbad fick sex utmärkelser under 2013, bland andra World Travel Award för Sveriges bästa möteshotell samt bästa spa i Sverige via World Luxury Hotel Awards.