platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Publikrekord för Helsingfors Mässcentrum 2013

Förra året lockade Messukeskus, Expo och Convention Centre Helsingfors, sammanlagt 1 107 522 besökare till sina utställningar, kongresser, företagsevenemang och andra evenemang.

En miljon personer kom för att delta i mässor och utställningar, de övriga drygt 100 000 besökarna kom för att medverka i kongresser och företagsevenemang.

Det genomfördes 100 mässor och utställningar som visade upp många olika branscher och intresseområden. Sammanlagt kom 9 492 utställare till Messukeskus för att ställa ut på evenemang som anordnas av mässan eller av andra arrangörer.

Anläggningen var också värd för 1 368 möten, kongresser och andra företagsevenemang.

– Förutom att vi själva var värdar och organiserade hundratals evenemang, så förnyade vi hela vårt företages image och genomförde en komplett makover inomhus.

Resaturangkonceptet The Gallery och flera av mässans mötesfaciliteter totalrenoverades. Messukeskus fick också en nytt digitalt skyltsystem med hundratals nya skärmar.

– Det förbättrar kvaliteten på servicen för våra besökare och skapar en helt ny form av reklam för våra partners, säger vd Christer Haglund för Mässcentrum.

Mässor är den femte mest använda marknadsföringkanalen i Finland. Enligt Christer Haglund skapar livemöten störst möteseffekt.

– Det är den mest sociala möteskanalen och genererar upplevelser som ingen annan kanal, säger Christer Haglund.