nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Publikrekord för Helsingfors Mässcentrum 2013

Förra året lockade Messukeskus, Expo och Convention Centre Helsingfors, sammanlagt 1 107 522 besökare till sina utställningar, kongresser, företagsevenemang och andra evenemang.

En miljon personer kom för att delta i mässor och utställningar, de övriga drygt 100 000 besökarna kom för att medverka i kongresser och företagsevenemang.

Det genomfördes 100 mässor och utställningar som visade upp många olika branscher och intresseområden. Sammanlagt kom 9 492 utställare till Messukeskus för att ställa ut på evenemang som anordnas av mässan eller av andra arrangörer.

Anläggningen var också värd för 1 368 möten, kongresser och andra företagsevenemang.

– Förutom att vi själva var värdar och organiserade hundratals evenemang, så förnyade vi hela vårt företages image och genomförde en komplett makover inomhus.

Resaturangkonceptet The Gallery och flera av mässans mötesfaciliteter totalrenoverades. Messukeskus fick också en nytt digitalt skyltsystem med hundratals nya skärmar.

– Det förbättrar kvaliteten på servicen för våra besökare och skapar en helt ny form av reklam för våra partners, säger vd Christer Haglund för Mässcentrum.

Mässor är den femte mest använda marknadsföringkanalen i Finland. Enligt Christer Haglund skapar livemöten störst möteseffekt.

– Det är den mest sociala möteskanalen och genererar upplevelser som ingen annan kanal, säger Christer Haglund.