platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Publikrekord för Helsingfors Mässcentrum 2013

Förra året lockade Messukeskus, Expo och Convention Centre Helsingfors, sammanlagt 1 107 522 besökare till sina utställningar, kongresser, företagsevenemang och andra evenemang.

En miljon personer kom för att delta i mässor och utställningar, de övriga drygt 100 000 besökarna kom för att medverka i kongresser och företagsevenemang.

Det genomfördes 100 mässor och utställningar som visade upp många olika branscher och intresseområden. Sammanlagt kom 9 492 utställare till Messukeskus för att ställa ut på evenemang som anordnas av mässan eller av andra arrangörer.

Anläggningen var också värd för 1 368 möten, kongresser och andra företagsevenemang.

– Förutom att vi själva var värdar och organiserade hundratals evenemang, så förnyade vi hela vårt företages image och genomförde en komplett makover inomhus.

Resaturangkonceptet The Gallery och flera av mässans mötesfaciliteter totalrenoverades. Messukeskus fick också en nytt digitalt skyltsystem med hundratals nya skärmar.

– Det förbättrar kvaliteten på servicen för våra besökare och skapar en helt ny form av reklam för våra partners, säger vd Christer Haglund för Mässcentrum.

Mässor är den femte mest använda marknadsföringkanalen i Finland. Enligt Christer Haglund skapar livemöten störst möteseffekt.

– Det är den mest sociala möteskanalen och genererar upplevelser som ingen annan kanal, säger Christer Haglund.