platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Publikrekord för Helsingfors Mässcentrum 2013

Förra året lockade Messukeskus, Expo och Convention Centre Helsingfors, sammanlagt 1 107 522 besökare till sina utställningar, kongresser, företagsevenemang och andra evenemang.

En miljon personer kom för att delta i mässor och utställningar, de övriga drygt 100 000 besökarna kom för att medverka i kongresser och företagsevenemang.

Det genomfördes 100 mässor och utställningar som visade upp många olika branscher och intresseområden. Sammanlagt kom 9 492 utställare till Messukeskus för att ställa ut på evenemang som anordnas av mässan eller av andra arrangörer.

Anläggningen var också värd för 1 368 möten, kongresser och andra företagsevenemang.

– Förutom att vi själva var värdar och organiserade hundratals evenemang, så förnyade vi hela vårt företages image och genomförde en komplett makover inomhus.

Resaturangkonceptet The Gallery och flera av mässans mötesfaciliteter totalrenoverades. Messukeskus fick också en nytt digitalt skyltsystem med hundratals nya skärmar.

– Det förbättrar kvaliteten på servicen för våra besökare och skapar en helt ny form av reklam för våra partners, säger vd Christer Haglund för Mässcentrum.

Mässor är den femte mest använda marknadsföringkanalen i Finland. Enligt Christer Haglund skapar livemöten störst möteseffekt.

– Det är den mest sociala möteskanalen och genererar upplevelser som ingen annan kanal, säger Christer Haglund.