platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference
kommer till Göteborg.
hotellnytt
Nu öppnar Clarion Hotel Umeå
- stärker Umeås attraktivitet.
flygnytt
Ryanair expanderar på Arlanda
– lanserar 13 nya vinterlinjer.
11 000 kvadratmeter 2024
Storsatsning på mat- och dryck på Arlanda och Landvetter
- 20-tal helt nya restauranger, barer och caféer öppnar med start 2023.
27 september
Meningsfulla upplevelser
står i fokus på Världsturismdagen.
Ligger din byrå i framkant?
Region Skåne
upphandlar eventbyrå.
Ny plats för möten
Geely
– Ett innovationscenter med glasklara utsikter i Göteborg.
forskning skapar möten
ForskarFredag i Piteå
bjuder på möten med Piteås forskare.
25-26 januari 2023
Gediget program
när Framtidens Hälso & Sjukvård lanserar konferens.
Etour utforskar vägen
Forskningssamarbete
tar Höga Kusten en nivå till.
RSS
rss_icon
Länkar
Publikrekord för Helsingfors Mässcentrum 2013

Förra året lockade Messukeskus, Expo och Convention Centre Helsingfors, sammanlagt 1 107 522 besökare till sina utställningar, kongresser, företagsevenemang och andra evenemang.

En miljon personer kom för att delta i mässor och utställningar, de övriga drygt 100 000 besökarna kom för att medverka i kongresser och företagsevenemang.

Det genomfördes 100 mässor och utställningar som visade upp många olika branscher och intresseområden. Sammanlagt kom 9 492 utställare till Messukeskus för att ställa ut på evenemang som anordnas av mässan eller av andra arrangörer.

Anläggningen var också värd för 1 368 möten, kongresser och andra företagsevenemang.

– Förutom att vi själva var värdar och organiserade hundratals evenemang, så förnyade vi hela vårt företages image och genomförde en komplett makover inomhus.

Resaturangkonceptet The Gallery och flera av mässans mötesfaciliteter totalrenoverades. Messukeskus fick också en nytt digitalt skyltsystem med hundratals nya skärmar.

– Det förbättrar kvaliteten på servicen för våra besökare och skapar en helt ny form av reklam för våra partners, säger vd Christer Haglund för Mässcentrum.

Mässor är den femte mest använda marknadsföringkanalen i Finland. Enligt Christer Haglund skapar livemöten störst möteseffekt.

– Det är den mest sociala möteskanalen och genererar upplevelser som ingen annan kanal, säger Christer Haglund.