platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Magnus Thure Nilsson ny vd för Media Evolution

Magnus Thure Nilsson börjar som vd den 1 januari med målet att samla och fokusera verksamheten. Fokus blir på organisationens långsiktiga mål och resultat genom kortsiktiga tendenser och effekter.

Magnus Thure Nilsson är sedan tidigare vd för Media Evolution City och har drivit mediefrågor i Malmö och regionen sedan år 2005.

Media Evolution är en organisation vars vision är att bli Europas ledande plattform för 
digital tillväxt och innovation inom mediebranscherna.

På fyra år har organisationen gått från att vara ett EU-finansierat mediekluster till en medlemsorganisation med 380 medlemmar.

Organisationen är också en mötesplats för 100 företag och 500 personer (Media Evolution City) och arrangör av "The Conference" vilken räknas som Skadinaviens viktigaste kongress inom digitala medier och samhällsutveckling.

– Det som gör Media Evolution speciellt är våra medlemmar och att vi är så många, stora som små. I första hand handlar det inte om medlemsföretaget i sig, utan snarare om enskilda individer. Media Evolution som plattform samlar dem för att göra det omöjliga möjligt, säger Magnus Thure Nilsson.

Media Evolutions framtida nya stora projekt, kopplade till nationell och internationell utveckling, är vara ännu bättre förankrade i medlemmarnas behovs-, innovations- och utvecklingsmöjligheter.

– Vi växer fort som medlemsorganisation, i snitt med mellan 10-12 medlemmar per månad. Framöver ska vi arbeta för att lyssna ännu bättre och mer noggrant  på vår breda medlemsskara för att ta tillvara på kortsiktiga effekter av digital utveckling för att tillsammans åstadkomma långsiktiga resultat, säger Magnus Thure Nilsson.

Christer Månsson, nuvarande vd på Media Evolution, lämnar organisationen för att fokusera mer övergripande på innovations- och utvecklingsfrågor i regionen.

– Det finns en enorm utvecklingsmöjlighet för hela södra regionen och alla dess kluster inklusive Media Evolution vad gäller samordning, tillväxt och innovationer, vilket jag vill lägga all min energi på, säger Christer Månsson.