platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Bra uppkoppling viktigast för Scandics gäster

Med ny, modern teknik, bättre tillgänglighet för fler användare och med högre hastighet förbättrar hotellkedjan Scandic internetanslutningen på sina 140 nordiska hotell. Redan under början av nästa år ska hotellen i Norden ha den nya lösningen.

År 2004 skapade Scandic rubriker genom att vara den första hotellkedjan i Europa med att erbjuda gratis, trådlös internetuppkoppling på alla sina hotell. Fram till dess tog de hotell som kunde erbjuda trådlös uppkoppling bra betalt från sina gäster.

Scandic tog initiativet eftersom man ansåg att det skulle bli en framtida hygienfaktor. Idag är bra uppkopplingsmöjligheter lika självklart som bra sängar och rinnande vatten.

–  Ändrade vanor, där uppkoppling möjliggör arbete var och när som helst, allt fler streamar film, använder Skype och andra tjänster, har skapat nya förväntningar på hotell. En rad oberoende undersökningar visar att wi-fi är ett av de viktigaste kriterierna vid val av hotell, säger Johan Michelson, varumärkeschef för Scandic.

Med hotellkedjans innovationstänk i kombination med digitaliseringens framfart påbörjades en omfattande upphandlingsprocess med tre tydliga kriterier: kvalitet, teknisk lösning och innovationsrikedom.

– Syftet med den nya tjänsten är att erbjuda ett förbättrat gäst-wifi genom bättre täckning och prestanda, samtidigt som vi vill kunna använda en teknisk plattform mer integrerat i den dagliga driften, säger Johan Michelson.