nyheter
flygindustrin
Swedavias trafikstatistik för juli 2020:
passagerarna minskade med 87 procent.
hotellnytt
Skandinaviens första Radisson Red
öppnar i Aarhus, Danmark.
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
RSS
rss_icon
Länkar
Bra uppkoppling viktigast för Scandics gäster

Med ny, modern teknik, bättre tillgänglighet för fler användare och med högre hastighet förbättrar hotellkedjan Scandic internetanslutningen på sina 140 nordiska hotell. Redan under början av nästa år ska hotellen i Norden ha den nya lösningen.

År 2004 skapade Scandic rubriker genom att vara den första hotellkedjan i Europa med att erbjuda gratis, trådlös internetuppkoppling på alla sina hotell. Fram till dess tog de hotell som kunde erbjuda trådlös uppkoppling bra betalt från sina gäster.

Scandic tog initiativet eftersom man ansåg att det skulle bli en framtida hygienfaktor. Idag är bra uppkopplingsmöjligheter lika självklart som bra sängar och rinnande vatten.

–  Ändrade vanor, där uppkoppling möjliggör arbete var och när som helst, allt fler streamar film, använder Skype och andra tjänster, har skapat nya förväntningar på hotell. En rad oberoende undersökningar visar att wi-fi är ett av de viktigaste kriterierna vid val av hotell, säger Johan Michelson, varumärkeschef för Scandic.

Med hotellkedjans innovationstänk i kombination med digitaliseringens framfart påbörjades en omfattande upphandlingsprocess med tre tydliga kriterier: kvalitet, teknisk lösning och innovationsrikedom.

– Syftet med den nya tjänsten är att erbjuda ett förbättrat gäst-wifi genom bättre täckning och prestanda, samtidigt som vi vill kunna använda en teknisk plattform mer integrerat i den dagliga driften, säger Johan Michelson.