platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Bra uppkoppling viktigast för Scandics gäster

Med ny, modern teknik, bättre tillgänglighet för fler användare och med högre hastighet förbättrar hotellkedjan Scandic internetanslutningen på sina 140 nordiska hotell. Redan under början av nästa år ska hotellen i Norden ha den nya lösningen.

År 2004 skapade Scandic rubriker genom att vara den första hotellkedjan i Europa med att erbjuda gratis, trådlös internetuppkoppling på alla sina hotell. Fram till dess tog de hotell som kunde erbjuda trådlös uppkoppling bra betalt från sina gäster.

Scandic tog initiativet eftersom man ansåg att det skulle bli en framtida hygienfaktor. Idag är bra uppkopplingsmöjligheter lika självklart som bra sängar och rinnande vatten.

–  Ändrade vanor, där uppkoppling möjliggör arbete var och när som helst, allt fler streamar film, använder Skype och andra tjänster, har skapat nya förväntningar på hotell. En rad oberoende undersökningar visar att wi-fi är ett av de viktigaste kriterierna vid val av hotell, säger Johan Michelson, varumärkeschef för Scandic.

Med hotellkedjans innovationstänk i kombination med digitaliseringens framfart påbörjades en omfattande upphandlingsprocess med tre tydliga kriterier: kvalitet, teknisk lösning och innovationsrikedom.

– Syftet med den nya tjänsten är att erbjuda ett förbättrat gäst-wifi genom bättre täckning och prestanda, samtidigt som vi vill kunna använda en teknisk plattform mer integrerat i den dagliga driften, säger Johan Michelson.