platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
2,500 delegates
Conference win
recognises New Zealand’s environmental protection innovation.
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
RSS
rss_icon
Länkar
Bra uppkoppling viktigast för Scandics gäster

Med ny, modern teknik, bättre tillgänglighet för fler användare och med högre hastighet förbättrar hotellkedjan Scandic internetanslutningen på sina 140 nordiska hotell. Redan under början av nästa år ska hotellen i Norden ha den nya lösningen.

År 2004 skapade Scandic rubriker genom att vara den första hotellkedjan i Europa med att erbjuda gratis, trådlös internetuppkoppling på alla sina hotell. Fram till dess tog de hotell som kunde erbjuda trådlös uppkoppling bra betalt från sina gäster.

Scandic tog initiativet eftersom man ansåg att det skulle bli en framtida hygienfaktor. Idag är bra uppkopplingsmöjligheter lika självklart som bra sängar och rinnande vatten.

–  Ändrade vanor, där uppkoppling möjliggör arbete var och när som helst, allt fler streamar film, använder Skype och andra tjänster, har skapat nya förväntningar på hotell. En rad oberoende undersökningar visar att wi-fi är ett av de viktigaste kriterierna vid val av hotell, säger Johan Michelson, varumärkeschef för Scandic.

Med hotellkedjans innovationstänk i kombination med digitaliseringens framfart påbörjades en omfattande upphandlingsprocess med tre tydliga kriterier: kvalitet, teknisk lösning och innovationsrikedom.

– Syftet med den nya tjänsten är att erbjuda ett förbättrat gäst-wifi genom bättre täckning och prestanda, samtidigt som vi vill kunna använda en teknisk plattform mer integrerat i den dagliga driften, säger Johan Michelson.