platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Bra uppkoppling viktigast för Scandics gäster

Med ny, modern teknik, bättre tillgänglighet för fler användare och med högre hastighet förbättrar hotellkedjan Scandic internetanslutningen på sina 140 nordiska hotell. Redan under början av nästa år ska hotellen i Norden ha den nya lösningen.

År 2004 skapade Scandic rubriker genom att vara den första hotellkedjan i Europa med att erbjuda gratis, trådlös internetuppkoppling på alla sina hotell. Fram till dess tog de hotell som kunde erbjuda trådlös uppkoppling bra betalt från sina gäster.

Scandic tog initiativet eftersom man ansåg att det skulle bli en framtida hygienfaktor. Idag är bra uppkopplingsmöjligheter lika självklart som bra sängar och rinnande vatten.

–  Ändrade vanor, där uppkoppling möjliggör arbete var och när som helst, allt fler streamar film, använder Skype och andra tjänster, har skapat nya förväntningar på hotell. En rad oberoende undersökningar visar att wi-fi är ett av de viktigaste kriterierna vid val av hotell, säger Johan Michelson, varumärkeschef för Scandic.

Med hotellkedjans innovationstänk i kombination med digitaliseringens framfart påbörjades en omfattande upphandlingsprocess med tre tydliga kriterier: kvalitet, teknisk lösning och innovationsrikedom.

– Syftet med den nya tjänsten är att erbjuda ett förbättrat gäst-wifi genom bättre täckning och prestanda, samtidigt som vi vill kunna använda en teknisk plattform mer integrerat i den dagliga driften, säger Johan Michelson.