platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Clarions koncept Kitchen & Table

I slutet av förra året startade lanseringen av stjärnkocken Marcus Samuelssons och Clarion Hotels restaurangkoncept Kitchen & Table. Alla restauranger har sedan omvandlingen ökat omsättningen med minst 30 procent, vissa ännu mer. Dessutom antalet gäster ökat på vardagarna.

Konceptet, som heter Clarion Livingroom, är ett led i hotellkedjans arbete med att få ett levande vardagsrum på samtliga hotell.

– Vi vill hålla högsta kvalitet och skapa ett starkt koncept som ger en avslappnad atmosfär där våra gäster tillsammans med lokalbefolningen kan känna sig hemma oavsett på vilken ort de befinner sig, säger Katalin Paldeak, koncerndirektör för Clarion Hotels.

Under året öppnade konceptet på Clarion Hotels på Arlanda, i Helsingborg, Karlstad, Östersund, Uppsala, Örebro och Luleå. I Norge öppnade restaurangerna i Stavanger, Arendal och Bergen.

– Det första året har gått över förväntan. Vi är en oas mitt i flygplatsens hektiska tempo och erbjuder gästerna god mat i en internationell miljö med utsikt över landningsbanorna, säger Henrik Berghult, vd för Clarion Hotel Arlanda Airport.

Konceptet bygger på att minska motståndet för att äta ute, ett fokus på fun dining istället för fine dining.

Anna Eklund är vd för Clarion Grand Hotel i Helsingborg:

– Sedan starten i april har konceptet blivit otroligt populärt bland helsingborgarna, affärsresenärer och turister – både för en drink i baren eller att välja de maträtter som finns på menyn.

Marcus Samuelsson har under våren och hösten besökt de nya restaurangerna och träffat personalen och gästerna. På hotellen har han hållit workshops om konceptet där New Yorks kulinariska smältdegel kombineras med stadens lokala dna.

– Det har varit enormt lärorikt att besöka alla orter. Hela konceptet bygger på att få både svenskar och norrmän att äta ute utan finkrogens tvång. Jag är lika förväntansfull inför kommande lanseringar och ser fram emot nästa turné, säger han.

Under 2014 och 2015 öppnar ytterligare tio Kitchen & Table. Närmast på listan är Amaranten på Kungsholmen i Stockholm och Clarion Hotel Visby.

Konceptet lanseras på samtliga 21 Clarion Hotels i Norden under 2013–2015. Undantaget är Clarion Hotel Post som har Norda Bar & Grill, och Clarion Hotel Sign med American Table, vilka också samarbetar med Marcus Samuelsson.