platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic utmanar vägkrogarna

”Köksbaren” ska finnas på 12 av kedjans hotell längs landets europavägar, men ska även locka närboende i regionen. Målet med det nya konceptet är att höja standarden på maten längs vägarna.

Satsningen på att modernisera hotellen är en del av den investering på 1,6 miljarder kronor som Scandic gör tillsammans med fasighetsägaren Pandox. Investeringen genomförs i ett tjugotal hotell under en treårspersiod.

De senaste åren har Sverige upplevt en explosion i utbudet av nya restauranger. Men längs våra vägar så dominerar några få aktörer som erbjuder snabbmat.

– Alla som bilat längs våra vägar vet att utbudet av mat på väg lämnar en hel del att önska. Vi vill bidra till att höja standarden för de som reser. Vi ska erbjuda ett varierat, vällagat och nyttigare alternativ, säger Thomas Fankl, en av initiativtagarna till det nya konceptet och ansvarig för Scandics alla svenska restauranger.

Köksbaren har utvecklats för att erbjuda hotell- och matgäster en inspirerande miljö med ett brett utbud av typiska hotellrätter, som exempel klassisk pepparstek och torskrygg med räkor serverade på ett modernt sätt.

Ambitionen är att skapa en avslappnad atmosfär samtidigt som kvaliteten är hög. Interiör och inredning är modern och avslappnad med retrokänsla som för tankarna tillbaka till 1960-talet.

– Vi vill locka alla som bor i närheten av dessa hotell att besöka oss, i synnerhet på de orter där det inte finns så många alternativ. Vi vet att hotell inte alltid är det första man tänker på när man ska ut och äta, säger Thomas Fankl.

Förra våren öppnade en första pilot av Köksbaren på Scandic Upplands Väsby, och den har fått efterföljare i Uppsala, Helsingborg och Karlstad.

Under 2014 finns eller öppnar Köksbaren på följande hotell och orter:

• Bollnäs väg 83

• Gävle väst E4

• Helsingborg nord E4

• Jönköping, Scandic Elmia E4

• Karlstad, Scandic Klarälven E18

• Linköping väst E4

• Södertälje E4

• Upplands Väsby E4

• Uppsala nord E4

• Västerås E18

• Växjö väg 25

• Örebro väst E18