nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Lindén ny vd för Västsvenska Turistrådet

Styrelsen för Västsvenska Turistrådet har utsett Fredrik Lindén, 51, till ny vd för Västsvenska Turistrådet, som är Västra Götalandsregionens helägda bolag och arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turism i Västra Götaland. Han börjar sitt nya jobb den 1 februari nästa år.

Fredrik Lindén har i många år arbetat inom Sveriges Exportråd, i flera olika delar av världen och på olika ledande positioner.

–  Jag ser fram emot att få leda ett så spännande bolag som Västsvenska Turistrådet i en miljö som både är kommersiell och offentligt finansierad och som kombinerar politik och näringsliv. Dessutom i en region som har stor betydelse för hela Sverige, säger Fredrik Lindén.

Britt-Marie Andrén Karlsson, ordförande i Västsvenska Turistrådet:

– Han har många år av framgångsrikt ledarskap med sig. Med sin breda kompetens är han rätt person att leda bolaget in i framtiden.

Målet är att Västra Götaland ska vara Skandinaviens mest besökta, uppskattade och inkomstbringande turismregion.

– Det är i hög grad Västsvenska Turistrådet som ska driva den utvecklingen, i samverkan med branschföretag och olika samarbetsparter. Det handlar förstås om marknadsföring, men minst lika mycket om affärs- och kunskapsutveckling, säger Britt-Marie Andrén Karlsson.