platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flera nya avtal
Rekordår för Svenska Möten
ökar med nio procent jämfört med 2018.
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Lindén ny vd för Västsvenska Turistrådet

Styrelsen för Västsvenska Turistrådet har utsett Fredrik Lindén, 51, till ny vd för Västsvenska Turistrådet, som är Västra Götalandsregionens helägda bolag och arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turism i Västra Götaland. Han börjar sitt nya jobb den 1 februari nästa år.

Fredrik Lindén har i många år arbetat inom Sveriges Exportråd, i flera olika delar av världen och på olika ledande positioner.

–  Jag ser fram emot att få leda ett så spännande bolag som Västsvenska Turistrådet i en miljö som både är kommersiell och offentligt finansierad och som kombinerar politik och näringsliv. Dessutom i en region som har stor betydelse för hela Sverige, säger Fredrik Lindén.

Britt-Marie Andrén Karlsson, ordförande i Västsvenska Turistrådet:

– Han har många år av framgångsrikt ledarskap med sig. Med sin breda kompetens är han rätt person att leda bolaget in i framtiden.

Målet är att Västra Götaland ska vara Skandinaviens mest besökta, uppskattade och inkomstbringande turismregion.

– Det är i hög grad Västsvenska Turistrådet som ska driva den utvecklingen, i samverkan med branschföretag och olika samarbetsparter. Det handlar förstås om marknadsföring, men minst lika mycket om affärs- och kunskapsutveckling, säger Britt-Marie Andrén Karlsson.