platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Lindén ny vd för Västsvenska Turistrådet

Styrelsen för Västsvenska Turistrådet har utsett Fredrik Lindén, 51, till ny vd för Västsvenska Turistrådet, som är Västra Götalandsregionens helägda bolag och arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turism i Västra Götaland. Han börjar sitt nya jobb den 1 februari nästa år.

Fredrik Lindén har i många år arbetat inom Sveriges Exportråd, i flera olika delar av världen och på olika ledande positioner.

–  Jag ser fram emot att få leda ett så spännande bolag som Västsvenska Turistrådet i en miljö som både är kommersiell och offentligt finansierad och som kombinerar politik och näringsliv. Dessutom i en region som har stor betydelse för hela Sverige, säger Fredrik Lindén.

Britt-Marie Andrén Karlsson, ordförande i Västsvenska Turistrådet:

– Han har många år av framgångsrikt ledarskap med sig. Med sin breda kompetens är han rätt person att leda bolaget in i framtiden.

Målet är att Västra Götaland ska vara Skandinaviens mest besökta, uppskattade och inkomstbringande turismregion.

– Det är i hög grad Västsvenska Turistrådet som ska driva den utvecklingen, i samverkan med branschföretag och olika samarbetsparter. Det handlar förstås om marknadsföring, men minst lika mycket om affärs- och kunskapsutveckling, säger Britt-Marie Andrén Karlsson.