platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Lindén ny vd för Västsvenska Turistrådet

Styrelsen för Västsvenska Turistrådet har utsett Fredrik Lindén, 51, till ny vd för Västsvenska Turistrådet, som är Västra Götalandsregionens helägda bolag och arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turism i Västra Götaland. Han börjar sitt nya jobb den 1 februari nästa år.

Fredrik Lindén har i många år arbetat inom Sveriges Exportråd, i flera olika delar av världen och på olika ledande positioner.

–  Jag ser fram emot att få leda ett så spännande bolag som Västsvenska Turistrådet i en miljö som både är kommersiell och offentligt finansierad och som kombinerar politik och näringsliv. Dessutom i en region som har stor betydelse för hela Sverige, säger Fredrik Lindén.

Britt-Marie Andrén Karlsson, ordförande i Västsvenska Turistrådet:

– Han har många år av framgångsrikt ledarskap med sig. Med sin breda kompetens är han rätt person att leda bolaget in i framtiden.

Målet är att Västra Götaland ska vara Skandinaviens mest besökta, uppskattade och inkomstbringande turismregion.

– Det är i hög grad Västsvenska Turistrådet som ska driva den utvecklingen, i samverkan med branschföretag och olika samarbetsparter. Det handlar förstås om marknadsföring, men minst lika mycket om affärs- och kunskapsutveckling, säger Britt-Marie Andrén Karlsson.