platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Lindén ny vd för Västsvenska Turistrådet

Styrelsen för Västsvenska Turistrådet har utsett Fredrik Lindén, 51, till ny vd för Västsvenska Turistrådet, som är Västra Götalandsregionens helägda bolag och arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turism i Västra Götaland. Han börjar sitt nya jobb den 1 februari nästa år.

Fredrik Lindén har i många år arbetat inom Sveriges Exportråd, i flera olika delar av världen och på olika ledande positioner.

–  Jag ser fram emot att få leda ett så spännande bolag som Västsvenska Turistrådet i en miljö som både är kommersiell och offentligt finansierad och som kombinerar politik och näringsliv. Dessutom i en region som har stor betydelse för hela Sverige, säger Fredrik Lindén.

Britt-Marie Andrén Karlsson, ordförande i Västsvenska Turistrådet:

– Han har många år av framgångsrikt ledarskap med sig. Med sin breda kompetens är han rätt person att leda bolaget in i framtiden.

Målet är att Västra Götaland ska vara Skandinaviens mest besökta, uppskattade och inkomstbringande turismregion.

– Det är i hög grad Västsvenska Turistrådet som ska driva den utvecklingen, i samverkan med branschföretag och olika samarbetsparter. Det handlar förstås om marknadsföring, men minst lika mycket om affärs- och kunskapsutveckling, säger Britt-Marie Andrén Karlsson.