platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen först med ny hållbarhetscertifiering

Skepparholmen Nacka är landets första hållbarhetscertifierade spa- och mötesanläggning. Exempelvis OS i London, Vättenrundan och Eurovision Song Contest är andra arrangemang som använder den nya standarden för hållbara evenemang.

– Det som skiljer mot ISO 14001 är att arbetet går ännu mer på djupet, säger Gunilla Strömberg Pettersson, administrativ chef för anläggningen.

Skepparholmen har sedan år 2009 ett väl inarbetat ledningssystem som är certifierat enligt standarderna ISO 9001 och ISO 14001. Begrepp som "Vårt gröna arbetssätt" och "H2O Härligt, Hållbart, Omtänksamt" genomsyrar verksamheten.

– Våra verksamhetsmål inkluderar hållbarhet från perspektiven ekologi, ekonomi och social hållbarhet. Steget att låta ledningssystemet även omfatta hållbarhet var inte så stort, säger Gunilla Strömberg Pettersson.

Förutom att hållbarhetsfrågor finns med i verksamheten är Skepparholmen också engagerad i utveckling av hållbarhetsarbetet i branschen.

– Samtidigt är det viktigt att hållbarhetsarbetet inte går ut över kvaliteten och servicen på tjänsterna, utan snarare ger ett mervärde till verksamheten.