platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 intervjuer
IAPCO och AIPC
släpper forskningsrapport om hybridevents.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen först med ny hållbarhetscertifiering

Skepparholmen Nacka är landets första hållbarhetscertifierade spa- och mötesanläggning. Exempelvis OS i London, Vättenrundan och Eurovision Song Contest är andra arrangemang som använder den nya standarden för hållbara evenemang.

– Det som skiljer mot ISO 14001 är att arbetet går ännu mer på djupet, säger Gunilla Strömberg Pettersson, administrativ chef för anläggningen.

Skepparholmen har sedan år 2009 ett väl inarbetat ledningssystem som är certifierat enligt standarderna ISO 9001 och ISO 14001. Begrepp som "Vårt gröna arbetssätt" och "H2O Härligt, Hållbart, Omtänksamt" genomsyrar verksamheten.

– Våra verksamhetsmål inkluderar hållbarhet från perspektiven ekologi, ekonomi och social hållbarhet. Steget att låta ledningssystemet även omfatta hållbarhet var inte så stort, säger Gunilla Strömberg Pettersson.

Förutom att hållbarhetsfrågor finns med i verksamheten är Skepparholmen också engagerad i utveckling av hållbarhetsarbetet i branschen.

– Samtidigt är det viktigt att hållbarhetsarbetet inte går ut över kvaliteten och servicen på tjänsterna, utan snarare ger ett mervärde till verksamheten.