platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic: Premiär för digital utcheckning på alla hotell

Med några enkla knapptryckningar på sin smartphone eller dator kan gästen snabbt betala rummet, minibaren och restaurangnotorna när de vill.

Hittills har tio procent av alla inbjudna gäster testat tjänsten, och feedbacken har varit positiv.

– Det är dags att ge gästerna uppskattade mervärden genom att utnyttja de nästintill oändliga möjligheter som den digitala tekniken erbjuder idag, säger Johan Michelson, Scandics produkt- och varumärkeschef.

Allt som behövs för att kunna checka ut med mobilen är att gästens telefonnummer eller e-postadress är registrerad vid incheckningen.

Kvällen före utcheckning får gästen ett sms och kan granska notan, lägga till köp från minibaren, uppdatera adressuppgifter och betala för vistelsen. Kvittot kommer via mejl och nyckelkortet är bara att lämna i receptionen på vägen ut.

– Just utcheckningen anses av många gäster som den tråkiga delen av hotellvistelsen och ibland förknippas den med väntan och morgonstress. Vi fortsätter att lägga till fler digitala tjänster, just nu tittar vi på incheckning och bokning av konferenser, säger Johan Michelson.

Första året räknar Scandic med en halv miljon digitala utcheckningar. Året därpå att antalet har dubblerats.