platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
Ingenting är omöjligt
Spektakulär Expo2020-kampanj
med A380 över Dubai.
hotellnytt
Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter
Berengia förvandlar hotellrum till stor upplevelse.
hotellnytt
Nyöppnade Ten Hotel
väljer BWH Hotel Group som hotellpartner.
Minst 70 konferenser
Konferensrusch till Helsingborg när H22 City Expo öppnar
– största konferensen räknar med över 2600 deltagare.
hotellnytt
Scandic
öppnar klimatneutralt hotell i Sundsvall 2024.
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic: Premiär för digital utcheckning på alla hotell

Med några enkla knapptryckningar på sin smartphone eller dator kan gästen snabbt betala rummet, minibaren och restaurangnotorna när de vill.

Hittills har tio procent av alla inbjudna gäster testat tjänsten, och feedbacken har varit positiv.

– Det är dags att ge gästerna uppskattade mervärden genom att utnyttja de nästintill oändliga möjligheter som den digitala tekniken erbjuder idag, säger Johan Michelson, Scandics produkt- och varumärkeschef.

Allt som behövs för att kunna checka ut med mobilen är att gästens telefonnummer eller e-postadress är registrerad vid incheckningen.

Kvällen före utcheckning får gästen ett sms och kan granska notan, lägga till köp från minibaren, uppdatera adressuppgifter och betala för vistelsen. Kvittot kommer via mejl och nyckelkortet är bara att lämna i receptionen på vägen ut.

– Just utcheckningen anses av många gäster som den tråkiga delen av hotellvistelsen och ibland förknippas den med väntan och morgonstress. Vi fortsätter att lägga till fler digitala tjänster, just nu tittar vi på incheckning och bokning av konferenser, säger Johan Michelson.

Första året räknar Scandic med en halv miljon digitala utcheckningar. Året därpå att antalet har dubblerats.