platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels lanserar '50 for life'

Nordic Choice Hotels med 171 hotell runt om i Norden lanserar idag en insamlingskampanj för att stödja de drabbade av tyfonen i Filippinerna. Med omedelbar start erbjuder Nordic Choice Hotels gäster och anställda att stödja de drabbade genom "50 for Life". De som vill kan bidra med 50 kronor på räkningen när de checkar ut. Nordic Choice Hotels dubblerar sedan det beloppet.

Kampanjen pågår under fyra veckor och startar omedelbart på samtliga 171 hotell i Norden. Pengarna kommer att gå till UNICEF:s nödhjälpsarbete i Filippinerna.

– Behoven i Filippinerna är enorma. För oss har det varit viktigt att snabbt kunna bidra där vi kan. Vi bjuder därför in till en gemensam insats för våra gäster och medarbetare. Ju mer hotellen samlar in desto mer ger också Nordic Choice Hotels. Vi matchar beloppen och fördubblar därmed den totala donationen, säger Torgeir Silseth, VD för Nordic Choice Hotels.

– Vi är glada över att Nordic Choice och deras gäster vill vara med och rädda barns liv. Som hotellkedja har de en möjlighet att göra det enkelt för många att ge ett bidrag till de barn som drabbats hårt av tyfonen i Filippinerna. Det är positivt att näringslivet också ställer upp och ger sitt stöd, säger Per Westberg, vice Generalsekreterare UNICEF Sverige.

Som del i kampanjen erbjuds också de 12000 anställda inom Nordic Choice Hotels att skänka lönen motsvarande en timmes arbetstids till nödhjälpsarbetet.

– Vi har samarbetat med UNICEF i många år och vet att deras arbete gör skillnad och att hjälpen kommer fram. De bidrag som vi och våra gäster samlar in går till att hjälpa drabbade barn och deras familjer med mediciner, mat, vatten och hygienartiklar, säger Torgeir Silseth.

Nordic Choice Hotels har sedan tidigare ett nära samarbete med UNICEF och till exempel bidrog gäster och anställda med totalt 500 000 kronor till de hungrande på Afrikas Horn 2011 och 600 000 kronor till offren till följd av jordbävningen på Haiti 2010.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 171 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.