nyheter
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ridsportförbundet och Resia inleder samarbete
Samarbetet innebär att Resia blir Ridsportförbundets resebyrå och officiell partner.

Resia är en av Nordens största resebyråkedjor med ett brett utbud av affärs- och semesterresor. Nu ska de också ta hand om de resor som Ridsportförbundets förtroendevalda och anställda gör i tjänsten.

– Inom ridsporten är vi ofta på resande fot, så det är mycket värdefullt att ha en resebyråkedja med kompetenta och engagerade medarbetare som officiell partner, säger Camilla Sand, marknadschef på Svenska Ridsportförbundet.

Jeanette Holmén är marknadschef för Resia. Hon säger att samarbetet är den största satsningen inom sponsring som de har gjort hittills.

– Vi vill gärna vara med och stötta svensk idrott, och traditionellt sett är ridsporten väldigt stark inom vår målgrupp. Dessutom finns det ett personligt intresse för ridsport hos flera av våra medarbetare, något som gör att vi brinner lite extra för samarbetet.

Resia ska synas tillsammans med förbundet i olika sammanhang.  Det första tydliga samarbetet blir till Ryttargalan den 27 november, där resebyråkedjan sponsrar den nya kategorin Årets Eldsjäl.

– Att få dela ut det priset ger oss möjlighet att lyfta fram de som gör det stora arbetet i det tysta, och just det arbetet är så viktigt inom svensk ridsport., säger Camilla Sand.