platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad utnämnt till Sveriges bästa möteshotell i internationell tävling.

"Sweden’s best Luxury Hotel & Conference Centre" är namnet på det internationella pris som Ystad Saltsjöbad, YSB, vunnit i tävlingen World Luxury Hotels Awards.

Tävlingen utser årligen världens främsta hotell inom en mängd olika kategorier, och resultatet avgörs av röster från allmänheten.

– Det känns hedrande att även få vara med och vinna det yttersta förtroendet hos de kunder som håller möten och konferenser hos oss, säger Anders Nilsson, vd.

Utmärkelsen läggs till raden av tidigare vunna priser den senaste tiden, däribland "Årets Sparitual" för nya Creek Experience i Spa Star Awards och "Sweden’s Leading Spa Resort 2013" i den internationella tävlingen World Travel Awards. Dessutom fick YSB även "Certificate of Excellence 2013" på Tripadvisor, vilket placerar anläggningen bland tio procent av de bäst presenterande verksamheterna på den alltmer viktiga omdömessidan.

Omfattande satsningar har gjorts mot företagskunder och mötesprodukten de senaste åren, dels i fråga om interiördesign och komfort i lokaler, dels i fråga om matkoncepten för möten och events.

– Viktigast av allt är satsningarna som gjorts för att höja nivån ytterligare på konsekvent leverans av utomordentlig service, och det är just här vi tror att vi sticker ut hakan lite extra.

Utvecklingen av hotellet sker oavbrutet.  Under nästa år planeras en omfattande ökning av den befintliga spaavdelningen. På sikt finns även flera stora satsningar för att höja nivån på mötesprodukten ytterligare.