nyheter
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad utnämnt till Sveriges bästa möteshotell i internationell tävling.

"Sweden’s best Luxury Hotel & Conference Centre" är namnet på det internationella pris som Ystad Saltsjöbad, YSB, vunnit i tävlingen World Luxury Hotels Awards.

Tävlingen utser årligen världens främsta hotell inom en mängd olika kategorier, och resultatet avgörs av röster från allmänheten.

– Det känns hedrande att även få vara med och vinna det yttersta förtroendet hos de kunder som håller möten och konferenser hos oss, säger Anders Nilsson, vd.

Utmärkelsen läggs till raden av tidigare vunna priser den senaste tiden, däribland "Årets Sparitual" för nya Creek Experience i Spa Star Awards och "Sweden’s Leading Spa Resort 2013" i den internationella tävlingen World Travel Awards. Dessutom fick YSB även "Certificate of Excellence 2013" på Tripadvisor, vilket placerar anläggningen bland tio procent av de bäst presenterande verksamheterna på den alltmer viktiga omdömessidan.

Omfattande satsningar har gjorts mot företagskunder och mötesprodukten de senaste åren, dels i fråga om interiördesign och komfort i lokaler, dels i fråga om matkoncepten för möten och events.

– Viktigast av allt är satsningarna som gjorts för att höja nivån ytterligare på konsekvent leverans av utomordentlig service, och det är just här vi tror att vi sticker ut hakan lite extra.

Utvecklingen av hotellet sker oavbrutet.  Under nästa år planeras en omfattande ökning av den befintliga spaavdelningen. På sikt finns även flera stora satsningar för att höja nivån på mötesprodukten ytterligare.