platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Mellanskogsmässan blir Mellanskogs Elmia

Elmia, världens ledande skogsmässearrangör, och Mellanskog som är en av Sveriges största skogsägarföreningar, ska genomföra tre skogsmässor tillsammans i Mellansverige. Mässorna får namnet Mellanskogs Elmia där den första mässan genomförs den 22-23 augusti nästa år.

– Vi har sett oss om efter en professionell mässarrangör och ser Elmia som en intressant partner för att utveckla vår befintliga Mellanskogsmässa och kunna attrahera fler skogsägare och andra med anknytning till skogen, säger Sture Karlsson, vd för Mellanskog.

Mellanskog, som ägs av 32 000 medlemmar i Svealand och sydligaste delen av Norrland, har anordnat Mellanskogsmässan sedan år 2006. Mässan har intagit positionen som den ledande skogsmässan i Mellansverige och samlade 8 000 besökare år 2010.

Elmia är världens ledande arrangör av skogsmässor med både Elmia Wood och SkogsElmia i portföljen, två mässor som båda går vart fjärde år. Drygt 54 000 besökare kom till Elmia Wood i år och drygt 33 000 besökare kom till Skogs Elmia år 2011.

Samarbetet att arrangera den gemensamma mässan Mellanskogs Elmia öppnar nya möjligheter för båda parter.

– Med det här avtalet kan vi koncentrera oss på att jobba med våra medlemmar och våra evenemang, och Elmia kan koncentrera sig på att utveckla själva mässan, säger Sture Karlsson.

För Elmia innebär samarbetet en möjlighet att få göra ytterligare en stor skogsmässa tillsammans med en kompetent partner och få en utökad kontakt med det stora mellansvenska skogsbruket och alla dess skogsägare, entreprenörer och landsbygdsföretagare med fokus på skogen.

På sikt handlar det om att bygga upp en mötesplats som är lika viktig för Mellansverige som Skogs Elmia är för södra Sverige.

– Det här ger oss ytterligare bred förankring i en bransch som betyder väldigt mycket för oss,och där vi redan har starka relationer med utställare och besökare, säger Torbjörn Johnsen, Marketing Director för Elmia Exhibitions & Events.