nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Mellanskogsmässan blir Mellanskogs Elmia

Elmia, världens ledande skogsmässearrangör, och Mellanskog som är en av Sveriges största skogsägarföreningar, ska genomföra tre skogsmässor tillsammans i Mellansverige. Mässorna får namnet Mellanskogs Elmia där den första mässan genomförs den 22-23 augusti nästa år.

– Vi har sett oss om efter en professionell mässarrangör och ser Elmia som en intressant partner för att utveckla vår befintliga Mellanskogsmässa och kunna attrahera fler skogsägare och andra med anknytning till skogen, säger Sture Karlsson, vd för Mellanskog.

Mellanskog, som ägs av 32 000 medlemmar i Svealand och sydligaste delen av Norrland, har anordnat Mellanskogsmässan sedan år 2006. Mässan har intagit positionen som den ledande skogsmässan i Mellansverige och samlade 8 000 besökare år 2010.

Elmia är världens ledande arrangör av skogsmässor med både Elmia Wood och SkogsElmia i portföljen, två mässor som båda går vart fjärde år. Drygt 54 000 besökare kom till Elmia Wood i år och drygt 33 000 besökare kom till Skogs Elmia år 2011.

Samarbetet att arrangera den gemensamma mässan Mellanskogs Elmia öppnar nya möjligheter för båda parter.

– Med det här avtalet kan vi koncentrera oss på att jobba med våra medlemmar och våra evenemang, och Elmia kan koncentrera sig på att utveckla själva mässan, säger Sture Karlsson.

För Elmia innebär samarbetet en möjlighet att få göra ytterligare en stor skogsmässa tillsammans med en kompetent partner och få en utökad kontakt med det stora mellansvenska skogsbruket och alla dess skogsägare, entreprenörer och landsbygdsföretagare med fokus på skogen.

På sikt handlar det om att bygga upp en mötesplats som är lika viktig för Mellansverige som Skogs Elmia är för södra Sverige.

– Det här ger oss ytterligare bred förankring i en bransch som betyder väldigt mycket för oss,och där vi redan har starka relationer med utställare och besökare, säger Torbjörn Johnsen, Marketing Director för Elmia Exhibitions & Events.