nyheter
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
RSS
rss_icon
Länkar
Mässverksamheten vid Svenska Mässan ombildas till bolag
Mässverksamheten inom koncernen ombildas till ett helägt dotterbolag: Svenska Mässan. Förändringen träder i kraft vid årsskiftet. Medarbetarna vid mässverksamheten förs över till det nybildade bolaget.

– Vi kan jobba på nya sätt, med innovativa samarbeten och allianser med kunder, konkurrenter och utomstående aktörer. Vi vill ta mässverksamheten till nästa nivå och bolagsformen ger oss bättre förutsättningar att göra det, säger Ulrika Liss-Daniels, nyrekryterad vd för det nya bolaget och med lång erfarenhet från pr- och kommunikationsbranschen.

Svenska Mässan, som ägs av en fristående stiftelse, har hittills drivit flera mässor i egen regi medan koncernens övriga delar drivs av helägda dotterbolag, exempelvis Bok & Bibliotek och Gothia Towers.

Enligt koncernchef Carin Kindbom drivs därmed koncernens hela operativa verksamhet i bolagsform, vilket ger en tydligare struktur.

– För mässverksamheten innebär det påtagliga fördelar som exempelvis tydligare ansvar, snabbare beslutsvägar och ökade möjligheter till nya samarbetsformer.