platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
ICCA Best PR Award till Kuala Lumpur CC

Under ICCAs pågående kongress i Shanghai vann Kuala Lumpur Convention Centre det nyinstiftade "ICCA Best PR Award".

– Konsekvent kreativitet och en bra mätmetod för uppföjning av resultat gav KLCC segern, säger Martin Lewis, Cat Publications och juryns ordförande.

Peter Brokenshire, vd för Kuala Lumpur Convention Centre, tillägnade priset sina medarbetare och KLCC-andan, som han kallar den.

– Vi hoppas att genom att berätta om vårt synsätt på pr- och mediearbete så kan vi också hjälpa andra i vår industri hur ett modernt och konsekvent pr-arbete kan skörda framgång.

De övriga fyra finalisterna var Wonderful Copenhagen Convention Bureau, Amsterdam RAI, Glasgow City Marketing Bureau och Seoul Convention Bureau.

"ICCA Best PR Award" lanserades som en idé under medlemsorganisationens kongress i Puerto Rico  förra året, där ICCA och medianätverket International Meetings Review, IMR, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete med ICCA.

IMR tog över sponsringen av söndagens lunch för vad som blir en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, och en hyllning till det allra bästa pr-arbetet bland organisationens nästan 1 000 medlemmar.

– Vi har länge trott att pr är ett av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementet i marknadsmixen, säger Martin Sirk, vd för ICCA. Vårt mål är att hjälpa medlemmarna för att få bästa möjliga redaktionella täckning.

Juryn består av Martin Lewis, ordförande i Internationella Meetings Reviews Editorial Advisory Board och chefredaktör för Cat Publications, James Latham, exekutiv producent för International Meetings Review, Roger Kellerman, publisher för Meetings International och Mathijs Vleeming, ICCAs ansvarige chef för marknadsföring och pr.