platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
ICCA Best PR Award till Kuala Lumpur CC

Under ICCAs pågående kongress i Shanghai vann Kuala Lumpur Convention Centre det nyinstiftade "ICCA Best PR Award".

– Konsekvent kreativitet och en bra mätmetod för uppföjning av resultat gav KLCC segern, säger Martin Lewis, Cat Publications och juryns ordförande.

Peter Brokenshire, vd för Kuala Lumpur Convention Centre, tillägnade priset sina medarbetare och KLCC-andan, som han kallar den.

– Vi hoppas att genom att berätta om vårt synsätt på pr- och mediearbete så kan vi också hjälpa andra i vår industri hur ett modernt och konsekvent pr-arbete kan skörda framgång.

De övriga fyra finalisterna var Wonderful Copenhagen Convention Bureau, Amsterdam RAI, Glasgow City Marketing Bureau och Seoul Convention Bureau.

"ICCA Best PR Award" lanserades som en idé under medlemsorganisationens kongress i Puerto Rico  förra året, där ICCA och medianätverket International Meetings Review, IMR, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete med ICCA.

IMR tog över sponsringen av söndagens lunch för vad som blir en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, och en hyllning till det allra bästa pr-arbetet bland organisationens nästan 1 000 medlemmar.

– Vi har länge trott att pr är ett av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementet i marknadsmixen, säger Martin Sirk, vd för ICCA. Vårt mål är att hjälpa medlemmarna för att få bästa möjliga redaktionella täckning.

Juryn består av Martin Lewis, ordförande i Internationella Meetings Reviews Editorial Advisory Board och chefredaktör för Cat Publications, James Latham, exekutiv producent för International Meetings Review, Roger Kellerman, publisher för Meetings International och Mathijs Vleeming, ICCAs ansvarige chef för marknadsföring och pr.