nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar
World PCO Alliance ökar användandet av sociala medier

WPCOA har tillsammans med online- och digitalkonsultföretaget Seismonaut utvecklat nya standarder för användning av sociala medier i samband med kongresser. Initierat av sin danska partner ska projektet utvecklas inom hela alliansen.

– Det räcker inte längre med att ha ett Facebook- eller Twitter-konto för kongresser. Det är viktigt att titta på helheten och skapa en mediestrategi online med uppsatta mål för målgrupper och mätning av resultat, säger Per Ankaer, dansk president för WPCOA.

– Idag är det av stor vikt att skapa en sammanhållen digital närvaro för en kongress. Syftet är att säkerställa en optimal marknadsmix och ett enkelt uppsökande via alla relevanta digitala plattformar, för att ge stöd,  förbättra tillgången till information för alla berörda parter, men också för att skicka ut nyheter, skapa nätverk och att dela kunskap före, under och efter kongressen.