nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
World PCO Alliance ökar användandet av sociala medier

WPCOA har tillsammans med online- och digitalkonsultföretaget Seismonaut utvecklat nya standarder för användning av sociala medier i samband med kongresser. Initierat av sin danska partner ska projektet utvecklas inom hela alliansen.

– Det räcker inte längre med att ha ett Facebook- eller Twitter-konto för kongresser. Det är viktigt att titta på helheten och skapa en mediestrategi online med uppsatta mål för målgrupper och mätning av resultat, säger Per Ankaer, dansk president för WPCOA.

– Idag är det av stor vikt att skapa en sammanhållen digital närvaro för en kongress. Syftet är att säkerställa en optimal marknadsmix och ett enkelt uppsökande via alla relevanta digitala plattformar, för att ge stöd,  förbättra tillgången till information för alla berörda parter, men också för att skicka ut nyheter, skapa nätverk och att dela kunskap före, under och efter kongressen.