platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
Undersökning fastslår:
Åtta av 10 föredrar fysiska möten
framför digitala.
Scandinavian XPO
Airport City Stockholm
- en helt ny stad växer fram.
RSS
rss_icon
Länkar
World PCO Alliance ökar användandet av sociala medier

WPCOA har tillsammans med online- och digitalkonsultföretaget Seismonaut utvecklat nya standarder för användning av sociala medier i samband med kongresser. Initierat av sin danska partner ska projektet utvecklas inom hela alliansen.

– Det räcker inte längre med att ha ett Facebook- eller Twitter-konto för kongresser. Det är viktigt att titta på helheten och skapa en mediestrategi online med uppsatta mål för målgrupper och mätning av resultat, säger Per Ankaer, dansk president för WPCOA.

– Idag är det av stor vikt att skapa en sammanhållen digital närvaro för en kongress. Syftet är att säkerställa en optimal marknadsmix och ett enkelt uppsökande via alla relevanta digitala plattformar, för att ge stöd,  förbättra tillgången till information för alla berörda parter, men också för att skicka ut nyheter, skapa nätverk och att dela kunskap före, under och efter kongressen.