nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Marie Gistedt ny säljare på TUR
Marie Gistedt, med 25 års erfarenhet från resebyråbranschen, har rekryterats till TUR.

– Med Marie i teamet ökar vår säljkraft, säger Lisa Callert, business manager på Svenska Mässan.

TUR-teamet, som fått utökade resurser inför 2014, förstärks med ytterligare en medarbetare: Marie Gistedt, som får en viktig säljarroll. Hon kommer närmast från American Express Business Travel, och har en gedigen bakgrund från såväl privat- som affärsresebranschen, inom alltifrån bokning och gruppresor till event och produktion.

– Erfarenheter jag ser som en stor fördel i mitt nya jobb, säger hon.

Marie tror starkt på TUR, trots att resebranschen blivit alltmer nätbaserad:

– Just därför, skulle jag säga, ökar behovet att träffas och utbyta tankar. Det personliga mötet ger så mycket, det är där affärer föds. Jag har ju ofta varit med på TUR, både som utställare och besökare, och vet vilken fantastisk möjlighet mötesplatsen ger för att länka samman kunder och leverantörer.

– Marie har ett brett kontaktnät inom rese- och turistindustrin och en gedigen branscherfarenhet, säger Lisa Callert. Med Marie i teamet är jag säker på att vi ökar vår säljkraft inom viktiga strategiska segment och samtidigt breddar kompetensen i teamet.