platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
Finalisterna klara i 'ICCA Best PR Award'

De fem finalisterna i den allra första "ICCA Best PR Award" är klara. Vinnaren kommer att presenteras på ICCA-kongressen i Shanghai i början av november.

Det unika med ”ICCA Best PR Award”, som genomförs i samarbete med International Meetings Review (IMR), är att det inte behöver göras någon anmälan. Istället har medlemmarna i IMR och ICCAs egna PR-ansvariga som utvärderat det PR-arbete som ICCAs medlemmar har genomfört under året. Ett av kriterierna är att leta efter en stark berättartradition som ger hög synlighet, bygger varumärket på ett konsekvent sätt, men också där PR kan användas för att lösa en kris, eller tydligt visar sitt varumärkes framgång. Det kan omfatta print, webb och alla andra sociala mediekanaler.

 

”ICCA Best PR Award” 2013 finalisterna är:

• Amsterdam RAI

• Glasgow City Marketing Bureau

• Kuala Lumpur Convention Centre

• Seoul turistorganisation

• Wonderful Copenhagen Convention Bureau

 

– Vi är väldigt glada att vi har kunnat identifiera en lång lista med 16 kandidater som alla har visat upp exceptionella PR-färdigheter, vilket resulterat i stor redaktionell täckning runt om i världen. Vi har länge trott att PR är en av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementen i marknadsmixen. Vårt mål är att hjälpa ICCA-medlemmarna att få bästa möjliga redaktionell täckning. Vi är säkra på att vårt partnerskap med IMR genom denna nya utmärkelse, kommer att bidra till att dramatiskt förbättra ICCA-medlemmarnas PR-arbete och framförallt förbättra resultatet av detta arbete, säger Martin Sirk, vd för ICCA.

Juryns medlemmar är James Latham , exekutiv producent för internationella Meetings Review, Martin Lewis, ordförande för IMRs Editorial Advisory Board och chefredaktör för CAT Publications, Roger Kellerman, Publisher för Meetings International samt Mathijs Vleeming, Chef Marknadsföring & PR hos ICCA. De har också uppdraget att utvärdera och besluta om vem som är slutliga vinnaren av detta nya pris. Vinnaren kommer att tillkännages under en IMR sponsrad lunch söndagen den 3 november vid den kommande ICCA-kongressen i Shanghai.

Finalisterna och vinnaren får ett världsomfattande erkännande via ICCA och IMR, och har möjligheten att ge en kort presentation om deras PR-strategi under kongressen.

”ICCA Best PR Award” lanserades på 2012 ICCA-kongressen i Puerto Rico, där ICCA och dess affärspartner, International Meetings Review, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete. IMR tog då över sponsringen av söndagslunchen för vad som kommer att bli en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, samt en hyllning till de allra bästa PR-arbetet som ICCA-medlemmar globalt genomför.