nyheter
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt pris till Göteborg & Co

Idag under ”Place Marketing Forum” i franska Aix-en-Provence, tog Göteborg & Co emot pris för hur destinationen marknadsförs. Utmärkelsen delades ut för ”Best Practice” i kategorin ny marknadsföring och ledning.

Modellen när privata och offentliga intressenter samarbetar kallas public-private-partnership, och är något som många strävar efter.

– Det är roligt att de uppmärksammar att vi har varit duktiga på att förena privat och offentlig verksamhet i vår samverkansmodell, säger Camilla Nyman, tf vd för Göteborg & Co.

Att samarbete mellan offentliga och privata intressen är bästa sättet att bli framgångsrik är ett känt faktum, men kan vara svårt att genomföra i praktiken.

Redan år 1991 började Göteborg & Co att bygga upp en modell för private-public-partnership när det gäller att utveckla och marknadsföra turistdestinationen Göteborg.

 

Bilden: År 2021 fyller Göteborg 400 år. Jubileumsprojektet vill nu som det första exemplet lyfta fram Stora Hamnkanalen och visa på platsens potential. Fotograf: Dick Gillberg.