platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt pris till Göteborg & Co

Idag under ”Place Marketing Forum” i franska Aix-en-Provence, tog Göteborg & Co emot pris för hur destinationen marknadsförs. Utmärkelsen delades ut för ”Best Practice” i kategorin ny marknadsföring och ledning.

Modellen när privata och offentliga intressenter samarbetar kallas public-private-partnership, och är något som många strävar efter.

– Det är roligt att de uppmärksammar att vi har varit duktiga på att förena privat och offentlig verksamhet i vår samverkansmodell, säger Camilla Nyman, tf vd för Göteborg & Co.

Att samarbete mellan offentliga och privata intressen är bästa sättet att bli framgångsrik är ett känt faktum, men kan vara svårt att genomföra i praktiken.

Redan år 1991 började Göteborg & Co att bygga upp en modell för private-public-partnership när det gäller att utveckla och marknadsföra turistdestinationen Göteborg.

 

Bilden: År 2021 fyller Göteborg 400 år. Jubileumsprojektet vill nu som det första exemplet lyfta fram Stora Hamnkanalen och visa på platsens potential. Fotograf: Dick Gillberg.