nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt pris till Göteborg & Co

Idag under ”Place Marketing Forum” i franska Aix-en-Provence, tog Göteborg & Co emot pris för hur destinationen marknadsförs. Utmärkelsen delades ut för ”Best Practice” i kategorin ny marknadsföring och ledning.

Modellen när privata och offentliga intressenter samarbetar kallas public-private-partnership, och är något som många strävar efter.

– Det är roligt att de uppmärksammar att vi har varit duktiga på att förena privat och offentlig verksamhet i vår samverkansmodell, säger Camilla Nyman, tf vd för Göteborg & Co.

Att samarbete mellan offentliga och privata intressen är bästa sättet att bli framgångsrik är ett känt faktum, men kan vara svårt att genomföra i praktiken.

Redan år 1991 började Göteborg & Co att bygga upp en modell för private-public-partnership när det gäller att utveckla och marknadsföra turistdestinationen Göteborg.

 

Bilden: År 2021 fyller Göteborg 400 år. Jubileumsprojektet vill nu som det första exemplet lyfta fram Stora Hamnkanalen och visa på platsens potential. Fotograf: Dick Gillberg.