platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt pris till Göteborg & Co

Idag under ”Place Marketing Forum” i franska Aix-en-Provence, tog Göteborg & Co emot pris för hur destinationen marknadsförs. Utmärkelsen delades ut för ”Best Practice” i kategorin ny marknadsföring och ledning.

Modellen när privata och offentliga intressenter samarbetar kallas public-private-partnership, och är något som många strävar efter.

– Det är roligt att de uppmärksammar att vi har varit duktiga på att förena privat och offentlig verksamhet i vår samverkansmodell, säger Camilla Nyman, tf vd för Göteborg & Co.

Att samarbete mellan offentliga och privata intressen är bästa sättet att bli framgångsrik är ett känt faktum, men kan vara svårt att genomföra i praktiken.

Redan år 1991 började Göteborg & Co att bygga upp en modell för private-public-partnership när det gäller att utveckla och marknadsföra turistdestinationen Göteborg.

 

Bilden: År 2021 fyller Göteborg 400 år. Jubileumsprojektet vill nu som det första exemplet lyfta fram Stora Hamnkanalen och visa på platsens potential. Fotograf: Dick Gillberg.