nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Finnair lanserar surfplattor ombord

Hyr en surfplatta för 90 kronor istället för att använda den inbyggda videoskärmen. På Finnairs nyaste plan, Airbus A321 med Sharklets, är plattorna utrustade med film, musik, spel och tidningar.

Samtidigt tas de första spadtagen för att bygga en ny Finnair-lounge med bastu på Helsingfors flygplats. Loungen beräknas öppna under 2014. Både surfplattorna och den kommande loungen är en del av Finnairs pågående satsning för att förhöja reseupplevelsen i samband med att flygbolaget fyller 90 år.

– Surfplattorna revolutionerar underhållningen ombord. De har ett omfattande och mer interaktivt innehåll, väger mindre och är lättare att hålla uppdaterade än inbyggda skärmar, säger Kenneth Gillberg, Skandinavienchef för Finnair.

Den nya loungen blir tillgänglig för Finnair Plus Platinum- och Gold-medlemmar och deras gäster, samt resenärer med motsvarande status hos något Oneworld-flygbolag. Alla Finnairresenärer ska även kunna njuta av en ny bastu med privata duschsviter.

Flygbolagets storsatsning omfattar också en fördubbling av underhållningsutbudet ombord till över 70 filmer och 150 tv-serier, nya menyer skapade av de två finska stjärnkockarna Pekka Terävä och Tomi Björck, installation av stolar som konverterar till platta sängar, och en speciellt framtagen inredning med tyger och matservis från Marimekko.