nyheter
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresenär föredrar Radisson Blu
Radisson Blu fortsätter att kontrollera den nordiska regionen när det gäller affärsresenärer. Två av fem föredrar att bo på Radisson och varumärket har en kännedom på hela 93 procent. Det visar den senaste BDRC-undersökningen, en sedan 2001 årligen återkommande oberoende undersökning som genomförs av den Londonbaserade firman BDRC. Radisson (inkluderande Radisson och Radisson SAS, nu Radisson Blu) har rankats etta ända sedan starten 2001 och har stadigt förbättrat sitt resultat varje år.

Den årliga undersökningen inkluderar totalt 1000 intervjuer med affärsresenärer från Sverige, Norge, Danmark och Finland. Den täcker alla aspekter av en affärsresenärs beteende, och även flertalet nyckelindikatorers prestationer som mäts över 60 varumärken. Poängen bygger på ett medelvärde av kännedom, preferens, användande, lojalitet och rekommendationsavsikt.
– Det är mycket tillfredsställande att affärsresenärer föredrar våra hotell. Men vad som är än viktigare är att våra gästers nöjdhet har växt varje år sedan 2001. Det visar att vi har lyckats med att förutse våra kunders behov och sedan uppfylla dem, säger Christian Gartmann, Area Vice President  Nordics, för The Rezidor Hotel Group.

Radisson Blu är Rezidors förstaklass- och fullservicekedja. Rezidor Hotel Group är ett av världens snabbaste växande hotellföretag. Rezidor har 380 hotell i 59 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika. Förutom Radisson Blu driver Rezidor även varumärkena Park Inn, Country Inns & Suites, The Regent och Hotel Missoni

Radisson Blu Hotel på Trondheim Airport öppnade i augusti 2009 och är därmed det nyaste hotellet i Rezidors portfölj i Norge. Rezidor har ett antal spännande framtida byggprojekt i Norden. Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad kommer endast att ligga sju kilometer från Stockholm city och erbjuda 177 vackert designade rum. Andra spännande nybyggnationer som öppnar i Norge är Park Inn Hotel Oslo som med sina 118 rum kommer att ligga i hjärtat av Oslo. Dessutom kommer Park Inn Gardemoen Airport att stärka Rezidors ställning som den ledande flygplatshotellkedjan i Europa.