platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresenär föredrar Radisson Blu
Radisson Blu fortsätter att kontrollera den nordiska regionen när det gäller affärsresenärer. Två av fem föredrar att bo på Radisson och varumärket har en kännedom på hela 93 procent. Det visar den senaste BDRC-undersökningen, en sedan 2001 årligen återkommande oberoende undersökning som genomförs av den Londonbaserade firman BDRC. Radisson (inkluderande Radisson och Radisson SAS, nu Radisson Blu) har rankats etta ända sedan starten 2001 och har stadigt förbättrat sitt resultat varje år.

Den årliga undersökningen inkluderar totalt 1000 intervjuer med affärsresenärer från Sverige, Norge, Danmark och Finland. Den täcker alla aspekter av en affärsresenärs beteende, och även flertalet nyckelindikatorers prestationer som mäts över 60 varumärken. Poängen bygger på ett medelvärde av kännedom, preferens, användande, lojalitet och rekommendationsavsikt.
– Det är mycket tillfredsställande att affärsresenärer föredrar våra hotell. Men vad som är än viktigare är att våra gästers nöjdhet har växt varje år sedan 2001. Det visar att vi har lyckats med att förutse våra kunders behov och sedan uppfylla dem, säger Christian Gartmann, Area Vice President  Nordics, för The Rezidor Hotel Group.

Radisson Blu är Rezidors förstaklass- och fullservicekedja. Rezidor Hotel Group är ett av världens snabbaste växande hotellföretag. Rezidor har 380 hotell i 59 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika. Förutom Radisson Blu driver Rezidor även varumärkena Park Inn, Country Inns & Suites, The Regent och Hotel Missoni

Radisson Blu Hotel på Trondheim Airport öppnade i augusti 2009 och är därmed det nyaste hotellet i Rezidors portfölj i Norge. Rezidor har ett antal spännande framtida byggprojekt i Norden. Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad kommer endast att ligga sju kilometer från Stockholm city och erbjuda 177 vackert designade rum. Andra spännande nybyggnationer som öppnar i Norge är Park Inn Hotel Oslo som med sina 118 rum kommer att ligga i hjärtat av Oslo. Dessutom kommer Park Inn Gardemoen Airport att stärka Rezidors ställning som den ledande flygplatshotellkedjan i Europa.