nyheter
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Kändisar ska stärka bilden av Helsingborg
– Vi har hittat 14 profiler som ska bidra till att stärka bilden av Helsingborg, både i och utanför regionen. Genom sina nätverk medverkar de till att öka kännedomen om och placerar Helsingborg på kartan, säger Peter Danielsson, (M) kommunstyrelsens ordförande.

De 14 ambassadörerna är Ann Wilson, programledare/dansare, Alexander Karim, skådespelare, Tina Nordström, programledare/matkonstnär, Robert Lillhonga, regissör, Nic Schröder, programledare/skådespelare, Joachim Samuelsson, entreprenör, Ola Lauritzson, författare/GI-expert, Diddi Kastenholt, musiker, Erik Saade, sångare, Johan Wissman, friidrottare, Caroline Seger, fotbollsspelare, Joakim Jardenberg, internetdebattör, Linda Bjernstål, entreprenör och Johanna Larsson, tennisspelare.

Uppdraget som Helsingborgsambassadör är tidsbegränsat och sträcker sig över fem år.