platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Falsterbo Horse Show omsatte 84 milj kr i Vellinge

En undersökning som gjorts på uppdrag av Event in Skåne och Vellinge kommun visar att Falsterbo Horse Show för tredje året i rad hade över 61 000 besökare. Under de nio dagar evenemanget pågick omsatte de cirka 84 miljoner kronor i Vellinge, något som skapar cirka 51 nya arbetstillfällen/år. Därutöver tillkommer omsättning av utställare, sponsorer och deltagare.

Besökarna, de allra flesta kom från Sverige, gav Vellinge kommun högt betyg som besöksmål. Nittiotre procent av de tillfrågade beskriver destinationen som ”mycket bra” eller ”bra”.

Falsterbo Horse Show är ett internationellt ridsportevenemang som arrangeras varje år i Falsterbo.

– Vi kan konstatera att eventet har mycket stor betydelse för näringslivet i Vellinge och hela regionen. Det sätter Falsterbo, Vellinge, Skåne och Sverige på världskartan, säger Magnus Hedin, kommundirektör i Vellinge kommun.

– Falsterbo Horse Show är viktigt för Skåne som eventregion, och stort även i ett internationellt perspektiv. Det är ett av de starkaste varumärkena av de årligen återkommande evenemangen i Sverige, säger Pehr Palm, vd för Event in Skåne.

Trettiosex procent svarar att den huvudsakliga anledningen till att de besöker evenemanget av tradition, medan 26 procent primärt är där för att uppleva den höga kvaliteten på tävlingarna. Sexton procent svarar att de kom för att lära och inspireras av de bästa utövarna.

Ett viktigt och tydligt kvitto på att besökarna varit nöjda med årets tävlingar är att 73 procent uppger att det är mycket troligt att de tillbaka till nästa år, medan 21 procent svarar att det är till viss del troligt.

– Det är glädjande att vi har en så lojal och trogen publik. Våra besökare kommer till Falsterbo Horse Show som helhet och inte för att till exempel en specifik ryttare kommer. Det är positivt för oss men ställer också höga krav på oss som arrangör. Vi måste utveckla evenemanget för att uppnå de förväntningar besökarna har på oss, säger Elisabeth von Schrowe, Event Director på Falsterbo Horse Show.

Det är undersökningsföretaget Rubin Research som på uppdrag av Event in Skåne och Vellinge kommun som har undersökt och utvärderat vilka ekonomiska effekter Falsterbo Horse Show har på Vellinge kommun och övriga Skåne.

Undersökningen genomfördes mellan 15 juli och 9 augusti 2013 och omfattade 522 intervjuer med ett slumpmässigt urval av personer som besökte evenemanget under perioden.