nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Sodexo förlänger med Kocklandslaget
Sodexo sluter ett nytt samarbetsavtal med Svenska Kocklandslaget som sträcker sig över fyra år. Avtalet innebär att Sodexo går in som en av huvudsponsorerna till laget. Lagets främsta uppgift i samarbetet är att fungera som inspirationskälla till service managementföretagets utveckling av måltider.

Som huvudsponsor bidrar Sodexo med finansiellt stöd, men även med support i samband med större matlagningstävlingar och evenemang.

– Att ha Sodexo som samarbetspartner stärker våra chanser att prestera på världstoppsnivå framöver. Inte bara ekonomiskt utan även med hjälp av all den kunskap som finns inom företaget, säger Jonas Franzén, lagledare för Svenska Kocklandslaget.

Landslagskockarna ska i sin tur samarbeta med service managementföretaget i utvecklingen av måltider. Det handlar främst om att utveckla nya recept till lunchrestauranger, skolor och sjukhus, samt utveckling av tillagningsmetoder.

Kockarna ska även delta i olika events i restaurangerna och genomföra utbildningar och inspirationsträffar för Sodexos kockar och restaurangpersonal.

– Samarbetet är mycket värdefullt i vårt utvecklingsarbete med måltider. Att sponsra ett av de bästa kocklandslagen i världen är en stor inspirationskälla för oss i utvecklingen av menyer och i själva matlagningen, säger Azita Shariati, Sverigechef Sodexo.