nyheter
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
IATA:
Flygbolagen kan inte sänka kostnaderna
snabbt nog för att rädda jobben.
interaktiva onlineevents
RAI i Amsterdam
organiserar digitala och interaktiva internationella mässor och evenemang med stor framgång.
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Sodexo förlänger med Kocklandslaget
Sodexo sluter ett nytt samarbetsavtal med Svenska Kocklandslaget som sträcker sig över fyra år. Avtalet innebär att Sodexo går in som en av huvudsponsorerna till laget. Lagets främsta uppgift i samarbetet är att fungera som inspirationskälla till service managementföretagets utveckling av måltider.

Som huvudsponsor bidrar Sodexo med finansiellt stöd, men även med support i samband med större matlagningstävlingar och evenemang.

– Att ha Sodexo som samarbetspartner stärker våra chanser att prestera på världstoppsnivå framöver. Inte bara ekonomiskt utan även med hjälp av all den kunskap som finns inom företaget, säger Jonas Franzén, lagledare för Svenska Kocklandslaget.

Landslagskockarna ska i sin tur samarbeta med service managementföretaget i utvecklingen av måltider. Det handlar främst om att utveckla nya recept till lunchrestauranger, skolor och sjukhus, samt utveckling av tillagningsmetoder.

Kockarna ska även delta i olika events i restaurangerna och genomföra utbildningar och inspirationsträffar för Sodexos kockar och restaurangpersonal.

– Samarbetet är mycket värdefullt i vårt utvecklingsarbete med måltider. Att sponsra ett av de bästa kocklandslagen i världen är en stor inspirationskälla för oss i utvecklingen av menyer och i själva matlagningen, säger Azita Shariati, Sverigechef Sodexo.