platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
Sodexo förlänger med Kocklandslaget
Sodexo sluter ett nytt samarbetsavtal med Svenska Kocklandslaget som sträcker sig över fyra år. Avtalet innebär att Sodexo går in som en av huvudsponsorerna till laget. Lagets främsta uppgift i samarbetet är att fungera som inspirationskälla till service managementföretagets utveckling av måltider.

Som huvudsponsor bidrar Sodexo med finansiellt stöd, men även med support i samband med större matlagningstävlingar och evenemang.

– Att ha Sodexo som samarbetspartner stärker våra chanser att prestera på världstoppsnivå framöver. Inte bara ekonomiskt utan även med hjälp av all den kunskap som finns inom företaget, säger Jonas Franzén, lagledare för Svenska Kocklandslaget.

Landslagskockarna ska i sin tur samarbeta med service managementföretaget i utvecklingen av måltider. Det handlar främst om att utveckla nya recept till lunchrestauranger, skolor och sjukhus, samt utveckling av tillagningsmetoder.

Kockarna ska även delta i olika events i restaurangerna och genomföra utbildningar och inspirationsträffar för Sodexos kockar och restaurangpersonal.

– Samarbetet är mycket värdefullt i vårt utvecklingsarbete med måltider. Att sponsra ett av de bästa kocklandslagen i världen är en stor inspirationskälla för oss i utvecklingen av menyer och i själva matlagningen, säger Azita Shariati, Sverigechef Sodexo.