nyheter
flygindustrin
Swedavias trafikstatistik för juli 2020:
passagerarna minskade med 87 procent.
hotellnytt
Skandinaviens första Radisson Red
öppnar i Aarhus, Danmark.
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
RSS
rss_icon
Länkar
Sodexo förlänger med Kocklandslaget
Sodexo sluter ett nytt samarbetsavtal med Svenska Kocklandslaget som sträcker sig över fyra år. Avtalet innebär att Sodexo går in som en av huvudsponsorerna till laget. Lagets främsta uppgift i samarbetet är att fungera som inspirationskälla till service managementföretagets utveckling av måltider.

Som huvudsponsor bidrar Sodexo med finansiellt stöd, men även med support i samband med större matlagningstävlingar och evenemang.

– Att ha Sodexo som samarbetspartner stärker våra chanser att prestera på världstoppsnivå framöver. Inte bara ekonomiskt utan även med hjälp av all den kunskap som finns inom företaget, säger Jonas Franzén, lagledare för Svenska Kocklandslaget.

Landslagskockarna ska i sin tur samarbeta med service managementföretaget i utvecklingen av måltider. Det handlar främst om att utveckla nya recept till lunchrestauranger, skolor och sjukhus, samt utveckling av tillagningsmetoder.

Kockarna ska även delta i olika events i restaurangerna och genomföra utbildningar och inspirationsträffar för Sodexos kockar och restaurangpersonal.

– Samarbetet är mycket värdefullt i vårt utvecklingsarbete med måltider. Att sponsra ett av de bästa kocklandslagen i världen är en stor inspirationskälla för oss i utvecklingen av menyer och i själva matlagningen, säger Azita Shariati, Sverigechef Sodexo.