platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Meetings ny partner till Guldnyckeln
Guldnyckeln, landets största arrangemang inom direkt och interaktiv marknadsföring, har fått en ny eventpartner. I och med starten av förberedelserna av Guldnyckeln 2014 tar Creative Meetings över ansvaret för arrangemanget.

Sedan över 30 år tillbaka arrangerar SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, årligen den stora kunskaps- och inspirationsdagen, som också inrymmer Sveriges största tävling i resultatorienterad marknadsföring.

– Nittiotvå procent av besökarna vid årets Guldnyckelupplaga gav eventet ett helhetsbetyg på 4–6 på en sexgradig skala, så vi har ett väldigt uppskattat grundkoncept, säger Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln.

Som ett led i utvecklingen av heldagsarrangemanget siktar Guldnyckeln på ökad dialog och interaktivitet med publiken. Ett delvis nytt upplägg för prisutdelningen ska tas fram, där tanken bland annat är att öka uppmärksamheten på pristagarna under galakvällen.

– Vi kastar oss in i det här samarbetet med stort engagemang och mycket lust, säger Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. 

Creative Meetings är specialiserade på B2B-events och har flera gånger vunnit utmärkelser i Gyllene Hjulet. Företaget grundades år 1999 och finns idag representerade i Stockholm och Malmö.

Guldnyckeln äger rum på Globen i Stockholm den 20 mars nästa år.

 

Bilden: Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln och Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. Bilden är ett montage.