platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Meetings ny partner till Guldnyckeln
Guldnyckeln, landets största arrangemang inom direkt och interaktiv marknadsföring, har fått en ny eventpartner. I och med starten av förberedelserna av Guldnyckeln 2014 tar Creative Meetings över ansvaret för arrangemanget.

Sedan över 30 år tillbaka arrangerar SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, årligen den stora kunskaps- och inspirationsdagen, som också inrymmer Sveriges största tävling i resultatorienterad marknadsföring.

– Nittiotvå procent av besökarna vid årets Guldnyckelupplaga gav eventet ett helhetsbetyg på 4–6 på en sexgradig skala, så vi har ett väldigt uppskattat grundkoncept, säger Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln.

Som ett led i utvecklingen av heldagsarrangemanget siktar Guldnyckeln på ökad dialog och interaktivitet med publiken. Ett delvis nytt upplägg för prisutdelningen ska tas fram, där tanken bland annat är att öka uppmärksamheten på pristagarna under galakvällen.

– Vi kastar oss in i det här samarbetet med stort engagemang och mycket lust, säger Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. 

Creative Meetings är specialiserade på B2B-events och har flera gånger vunnit utmärkelser i Gyllene Hjulet. Företaget grundades år 1999 och finns idag representerade i Stockholm och Malmö.

Guldnyckeln äger rum på Globen i Stockholm den 20 mars nästa år.

 

Bilden: Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln och Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. Bilden är ett montage.