Guldnyckeln, landets största arrangemang inom direkt och interaktiv marknadsföring, har fått en ny eventpartner. I och med starten av förberedelserna av Guldnyckeln 2014 tar Creative Meetings över ansvaret för arrangemanget.
Sedan över 30 år tillbaka arrangerar SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, årligen den stora kunskaps- och inspirationsdagen, som också inrymmer Sveriges största tävling i resultatorienterad marknadsföring.
– Nittiotvå procent av besökarna vid årets Guldnyckelupplaga gav eventet ett helhetsbetyg på 4–6 på en sexgradig skala, så vi har ett väldigt uppskattat grundkoncept, säger Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln.
Som ett led i utvecklingen av heldagsarrangemanget siktar Guldnyckeln på ökad dialog och interaktivitet med publiken. Ett delvis nytt upplägg för prisutdelningen ska tas fram, där tanken bland annat är att öka uppmärksamheten på pristagarna under galakvällen.
– Vi kastar oss in i det här samarbetet med stort engagemang och mycket lust, säger Peter Winitsky, vd för Creative Meetings.
Creative Meetings är specialiserade på B2B-events och har flera gånger vunnit utmärkelser i Gyllene Hjulet. Företaget grundades år 1999 och finns idag representerade i Stockholm och Malmö.
Guldnyckeln äger rum på Globen i Stockholm den 20 mars nästa år.
Bilden: Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln och Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. Bilden är ett montage.